تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۰۶۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجوز مجمع برای بانک ایران زمین

‌می‌متالز - بانک ایران زمین پیرو درخواست صدور مجوز برگزاری مجمع عمومی برای تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۷ و ارائه مستندات مربوط به بانک مجوز برگزاری مجمع گرفت.

به گزارش می‌متالز، در این راستا مقررات ابلاغی در خصوص طبقه بندی دارایی‌ها و ذخیره گیری مطالبات مشکوک الوصول، کسری ذخایر اختصاصی مطالبات از شرکت تعاونی مولی الموحدین حداقل مبلغ ۷۱، ۸.۸ میلیارد ریال می‌باشد همچنین برگشت درآمد سود شناسایی شده بابت تهاتر اموال مازاد به مبلغ ۸.۲۹۰ میلیارد ریال است.

سیاست‌های بانک ایران زمین در جهت جلب توجه سهامداران، براساس ضرورت افزایش سرمایه و سرمایه نظارتی بانک از محل آورده نقدی سهامداران در مجمع عمومی با توجه به نسبت کفایت سرمایه مندرج در صورت‌های مالی و وضعیت فعلی بانک ضرورت تعیین تکلیف و طلب از شرکت تعاونی مولی الموحدین و تسویه مانده مطالبات در اسرع وقت همچنین ضرورت تعیین تکلیف و اصلاح حساب‌های بانک در خصوص جریمه تاخیر تادیه سپرده قانونی متعلقه موضوع و کسری ذخایر بانک از این بابت تهییت شده است.

در این راستا به ضرورت واگذاری اموال غیرمنقول مازاد و سرمایه‌گذاری در سهام غیر بانکی در اجرای مفاد ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور توجه شده است.

همچنین لزوم رعایت حدود مجاز تملک سهام موسسه اعتباری توسط مالک این واحد موضوع مفاد «دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی» در نظر گرفته شده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده