تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۰۶۵۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت روند صعودی در بازار رمزارز‌ها

‌می‌متالز - بازار رمزارز‌ها پس از دو روز سخت، مجددا با روند صعودی همراه شد و ارزش بیشتر ارز‌های دیجیتالی افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در ادامه روند ورود بانک‌های مرکزی مختلف جهان به عرصه ارز‌های دیجیتالی، بانک مرکزی انگلیس که دومین بانک مرکزی قدیمی جهان نیز محسوب می‌شود اعلام کرد به دنبال راه انداز شکل جدیدی از پول دیجیتالی خواهد بود که توسط خانوار‌ها و کسب و کار‌های انگلیسی مورد استفاده قرار گیرد، اما این ارز‌ها قرار نیست جای وجه نقد را بگیرند بلکه در کنار آن‌ها استفاده خواهند شد.

رابرت کاپلان - مدیر دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در دالاس - در جمع دانشجویان دانشگاه تگزاس‌ای اند ام با اعتراف به تبدیل شدن بیت کوین به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش گفت: هنوز راه زیادی در پیش دارد. به طور واضح ارزش بیت کوین در این سال‌ها افزایش پیدا کرده است، اما برای آن که به عنوان یک پول شناخته شود نیاز دارد تا با تعدیلات بیشتر، خود را با واقعیت‌های بازار پول سازگار کند.

تمایل ماینر‌ها به استخراج بیت کوین به طور قابل توجهی رو به افزایش است. طبق اعلام گلس نود، طی ۹ ماه اخیر فعالیت استخراج کنندگان بیت کوین دو برابر شده است و هش ریت استخراج از شبکه بیت کوین با عبور از یک اگزا هش، به رکورد تازه‌ای در طول تاریخ استخراج این رمزارز محبوب رسیده است. برخی از فعالان بازار ارز‌های دیجیتالی امیدوار هستند بیت کوین در ادامه رالی صعودی خود امسال موفق به عبور از سطح روانی مهم ۱۰۰ هزار دلاری شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۵۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۵ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده