تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۰۶۶۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

مدیرعامل فولاد خوزستان از برنامه ریزی این شرکت برای صادرات ۲ میلیون تن شمش و اسلب در سال ۱۴۰۰ برپایه تاکیدات ایمیدرو خبر داد

‌می‌متالز - «امین ابراهیمی» درخصوص برنامه‌های توسعه‌ای فولاد خوزستان در سال جاری، افزود: با توجه به لزوم ظرفیت سازی ۵۵ میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴، ۲۵ درصد آن معادل ۱۳.۶ میلیون تن سهم فولاد خوزستان است.

به گزارش می‌متالز، وی بیان داشت: اکنون فقط ۴ میلیون تن از این سهمیه بر مدار تولید است و برای نیل به هدف چشم انداز، طرح‌های توسعه‌ای زیادی تعریف شده است.

ابراهیمی ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای ۸۰۰ هزار تنی شادگان، ۱.۲ میلیون تنی زیرساختی، ۳.۸ میلیون تنی تولید در داخل کارخانه و ۲۰۰ هزار تن دیگر، در مجموع به ظرفیت ۶ میلیون تن در برنامه است.

وی اظهار داشت: در فاز نخست توسعه‌ای فولادسازی، در حال فعالیت در حوزه‌های کنار دستی، بالادستی و پایین دستی هستیم که در بخش بالادستی، تملک معدن و حضور در پهنه ها، همچنین فعال سازی شرکت ایساتیس را در برنامه داشته و طرح‌های توسعه‌ای خواهیم داشت.

مدیرعامل فولاد خوزستان اضافه کرد: در بخش پایین دستی نیز در حوزه شرکت‌های نوردی، تملک فولاد اکسین را در برنامه داریم که طی مذاکراتی که بر اساس توافق با سهامداران انجام شده، اجرایی خواهد شد.

تامین مواد اولیه

وی گفت: تامین مواد اولیه یکی از بحران‌های اصلی صنایع فولادی است، زیرا اکثر شرکت‌های معدنی به سمت فولادسازی و تکمیل زنجیره رفته اند و در این زمینه عقب ماندگی وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به استراتژی‌های فولاد خوزستان برای تامین مواد اولیه، خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت از ظرفیت‌های داخلی از جمله معدن سیمیدکو استفاده خواهد شد، همچنین تناژ بیشتری را از منطقه سنگان تامین خواهیم کرد و علاوه بر آن، مذاکراتی با چادرملو و گل گهر در این زمینه داشته ایم.

وی، برنامه‌های آینده فولاد خوزستان برای تامین ماد اولیه را حضور در معادن مختلف، اجرای طرح‌های اکتشافی و حضور در پهنه‌های جدید عنوان کرد.

منبع: شرکت ملی فولاد ایران

عناوین برگزیده