تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۰۶۷۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه:

۲ میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار کالا سال گذشته از کرمانشاه صادر شد

‌می‌متالز - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۲ درصدی وزنی و رشد هشت درصد در ارزش صادرات استان در سال ۹۹، گفت: سال گذشته در مجموع ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش می‌متالز، «بهزاد باباخانی»، افزود: افزایش صادرات از مرز‌های استان با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه، تعطیلی‌های مکرر به دلیل شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که آمار صادرات در جهان و کشور کاهشی بوده قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای پنج مرز رسمی پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار است، گفت: این مرز‌های اقتصادی رسمی فرصت بسیار مناسبی برای صادرات کالا‌های تولید داخلی به خصوص تولیدات استان کرمانشاه است.

او مرز‌های رسمی اقتصادی را یکی از مزیت‌های خوب استان کرمانشاه دانست و اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت این مرز‌ها در راستای ارزآوری، درآمدزایی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، استفاده از ظرفیت و پتانسیل مرز‌های رسمی اقتصادی را در تحقق شعار سال بسیار مهم و موثر دانست و گفت: این مرز‌ها پشتوانه قوی برای حمایت از تولید هستند.

باباخانی افزود: رونق تولید داخلی در گروه صادرات برنامه ریزی شده و اصولی است و مجموعه مدیریتی استان در این حوزه با برنامه عمل می‌کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده