تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۶۹۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس با درخشش فملی هم سبز نشد/ افت ۷ هزار واحدی شاخص کل

‌می‌متالز - امروز، با وجود اینکه سهام شاخص‌ساز فملی در معاملات بازار سرمایه چهره مثبت نشان داد، شاخص کل بورس ۷ هزار واحد دیگر ریزش داشت.

به گزارش می‌متالز، امروز که سهام شاخص‌ساز فملی در بازار سرمایه کار خود را از ابتدای کار، پرقدرت و پر خرید آغاز کرد، بازار سرمایه باز هم روی ریل نزولی قرار داشت و به این ترتیب، اثبات شد که معامله‌گران هنوز اعتمادی به بورس ندارند و همچنان در حال تلاش برای خروج نقدینگی از بازار هستند. بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که با توجه به نبود نقدینگی و نبود گردش پول در بازار همین روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود، مگر اینکه اعتماد به بازار و نقدینگی، هر دو به بازار بازگردند.

در معاملات امروز، شاخص کل از همان آغاز معاملات، وضعیت بدی را پشت سر گذاشت و روی دور نزولی افتاد تا جایی که سبز شدن نماد «فملی» با افزایش قیمت مس در جهان و افزایش خریداران این سهام، هیچ تأثیری در روند حرکت شاخص نداشت و این شاخص با سقوط ۷ هزار و ۳۰۱ واحدی، به ایستگاه یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۴ واحدی رسید و وارد منطقه ۱٫۱ میلیون واحدی شد.

شاخص کل وزن نیز امروز روند نزولی نسبتا ملایمی را پشت سر گذاشت، اما در این میان، یک سقوط و صعود تند و تیز را هم گذراند، اما به طور کلی، این شاخص ریزش هزار و ۱۶ واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۴۲۹ هزار و ۶۱ واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم امروز افت و خیز زیادی را تجربه کرد و به لطف معاملات سهام «فملی»، در ابتدای معاملات رشد خوبی را داشت، اما به علت کم‌اقبالی کلی این گروه باز هم دچار ریزش شد، ولی در نهایت، با رشد هزار و ۳۳۲ واحدی و رسیدن به خانه ۸۷۲ هزار و ۲۴۵ واحد، سبز ماند.

روی هم رفته، نماد‌های «فملی»، «شستا»، «خودرو»، «برکت»، «فولاد»، «وتجارت» و «اپال» بیشترین تراکنش را در معاملات داشتند، اما نماد‌های «شستا»، «فارس»، «فولاد»، «کچاد»، «وغدیر» و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی و نماد «فملی» بیشترین تأثیر مثبت را روی روند حرکت شاخص کل داشتند.

در معاملات روز جاری، همه نماد‌های فولادی به جز «فجر» سرخپوش بودند. نماد‌های «فسازان»، «فنورد» و «فولاد» هم بیشترین افت قیمت را داشتند. در گروه کانه فلزی، «کچاد» افت نزدیک به ۲ درصد و «کگل» افت تقریبا یک درصدی داشتند و در معاملات فرابورس نیز، نماد «ذوب» هم با افت ۱٫۵۵ درصدی، یکی از قرمزپوشان فولادی بود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده