تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۰۷۱۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
[ویدئو]

بررسی مجوز فعالیت معدن در شورای تعاملی معادن استان یزد

‌می‌متالز - مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان یزد: در مورد فعالیت معدن تنگ افراسیاب باید موضع در شورای تعاملی معادن استان یزد مطرح و نتیجه آن تا یک ماه آینده مشخص شود.

به گزارش می‌متالز، آخوندی در استودیو خبر ۲۰ گفت: این معدن بر اساس مستندات موجود در منابع طبیعی استان یزد در سال ۱۳۸۹ استعلام آن از منابع طبیعی صورت گرفته و منابع طبیعی ظرف مدت قانونی دوماه باید پاسخ خود را می‌داده که تاخیر در جواب بوده و سازمان صمت در سال ۱۳۹۳ پروانه اکتشاف را یعنی حدود چهار سال بعد صادر کرده که و این تاخیر چهار ساله جای بسی تامل داد.
وی ادامه داد: البته در سال ۱۳۹۳ که مجوز بهره برداری صادر شده، مجوز یکساله بوده و که بهره بردار اقدام نکرده و بعد آن منابع طبیعی باتوجه به اینکه محل دارای ذخیره گاه مرتعی و محل چرای دام بوده مجددا مخالفت خود را اعلام کرده است و سازمان صمت دیگر مجوز را تمدید نکرد.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان یزد گفت:حالا باید این موضوع در شورای تعاملی معادن استان یزد با حضور مسئولان اداره صمت استان یزد مطرح شود تا نتیجه آن ظرف مدت یکماه اعلام شود.
آخوندی با اشاره به اینکه دامدارن نگران نباشند واداره کل منابع طبیعی حافظ عرصه‌های طبیعی است، اضافه کرد: فعلا معدن دار هم نمی‌تواند کار کند و فعالیت باید متوقف شود.

تعداد بازدید : 2


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده