تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۰۷۲۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد:

تلاش برای رفع قوانین مخل تولید و حفظ قدرت اقتصادی واحد‌های تولیدی از مهمترین اولویت‌های امسال گیلان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حفظ قدرت اقتصادی واحد‌های تولیدی استان و تلاش جهت حل معضل وجود برخی قوانین مخل تولید را از مهمترین اولویت‌های این سازمان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها دانست و گفت: به همین منظور فهرستی از قوانین مخل تولید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال گردیده است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق پوش در نشست هم اندیشی نخبگان تولید و خدمات استان با رئیس کل دادگستری گیلان ضمن تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضایی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: تقریبا تمامی مدیران و مالکان حوزه صنعت گیلان از سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند و چرخ صنعت استان به همت این سرمایه گذاران ارزشمند می‌چرخد.

وی افزود: کارآفرینان و مدیران عرصه تولید، جهاد گرانی هستند که موجب ایجاد امید و امنیت برای جامعه هستند و تلاش‌های آن‌ها در ایجاد اشتغال و ارتقای تولید قابل تقدیر است.

دلق پوش همچنین با اشاره به فعالیت‌های موثر صنعتی در استان و توسعه این بخش در سال‌های اخیر گفت: صنعت گیلان در عرصه‌های مختلف، بویژه صنایع سلولزی، قطعه سازی خودرو، دارویی، نساجی، غذایی و فولاد و محصولات فلزی دارای توانمندی‌ها و مزیت‌های فراوانی است و از استان‌های مطرح در این زمینه می‌باشد.

وی افزود: در سال ۹۹ علیرغم مشکلات متعدد موجود، توسعه صنعت در استان گیلان با رشد قابل توجهی همراه بود و در این راستا ۲۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با مجموع میزان سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲ هزار و هشتصد میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در استان صادر گردد.

وی ادامه داد: مقایسه این آمار با تعداد پروانه‌های صادره در مدت مشابه قبلی نشانگر این است که در زمینه تعداد واحد‌های راه اندازی شده ۲۹ درصد، میزان سرمایه گذاری ۴۲ درصد و تعداد اشتغال مستقیم ایجاد شده ۲۰ درصد رشد داشته ایم.

دلق پوش در ادامه افزود: تمامی تلاش ما بر این است که هیچ واحد تولیدی با تعطیلی مواجه نشود و حفظ و توسعه اشتغال در کارخانجات استان از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه احیاء واحد‌های تولیدی راکد در استان گیلان مقرر گردیده بود در سال ۹۹ تعداد ۴۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگردند که با تلاش مستمر این سازمان و دستگاه‌های ذیربط در سال گذشته ۶۵ واحد تعطیل شده در سراسر استان به مدار تولید بازگشتند و در سال جاری نیز تلاش‌ها برای احیاء واحد‌های راکد با جدیت تداوم می‌یابد.

در ادامه این نشست که با حضور رییس کل دادگستری گیلان، دادستان مرکز استان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری گیلان برگزارشد، تعدادی از مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت به بیان مشکلات و مسایل مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده