تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۱۰۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت و تجارت قم:

رفع موانع تولید قم در دستور کار است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای رفع موانع تولید در استان قم بحث مشوق‌های مالی، معافیت‌های مالی و منابع اعتباری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی روز شنبه در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی در منطقه صنعتی نیزاز، در جمع خبرنگاران، افزود: برای پشتیبانی واقعی از تولید بسیاری از قوانین و مقررات این عرصه نیازمند بازنگری و تغییر است که باید توسط قوه مقننه پیگیری شود.

وی ادامه داد: برای شناسایی میدانی مشکلات تولید در قم روند بازدید از واحد‌های صنعتی بصورت مستمر توسط استاندار و سایر مسئولان اقتصادی استان دنبال می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: یکی از مشکلات مهم قم در منطقه صنعتی نیزار ثبت صنعتی اراضی این منطقه به نام قم و ثبت ملی آن‌ها در استان مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: اسناد صنعتی و مسیر دسترسی به این منطقه نیز از مشکلاتی است که باید با حمایت‌های استانی و ملی برطرف گردد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

پهنه صنعتی نیزار در بخش سلفچگان و در ۳۵ کیلومتری جاده سلفچگان - دلیجان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده