تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۰۵۶۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسایی ۶۰ عنوان مصادیق رفع موانع تولید در آذربایجان‌شرقی / ۸ سرمایه‌گذار خارجی جدید در راه آذربایجان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نقش محوری رسانه‌ها در کمک به تحقق شعار تولید، پشتیبان‌ها و مانع‌زدایی‌ها از شناسایی ۶۰ عنوان مصادیق رفع موانع تولید در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین‌زاده امروز در شورای مشترک مشورتی با مدیران و برنامه سازان صدا و سیما استان با بیان اینکه سازمان صدا و سیما استان همواره مجموعه صمت را در جهت حفظ آرامش جامعه همراهی کرده است، اظهار داشت: در بحران کرونا مجموعه صدا و سیمای استان تعامل و همراهی بسیار خوبی در پیگیری امور و بازدید از واحد‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده داشته است و در انعکاس رویداد‌های خیرخواهانه نظیر کمک‌های مومنانه همچنین بازدید از انبار‌های اقلام عمومی در راستای تامین معیشت مردم بازوی توانمند سازمان صمت بوده است.

وی، ساخت اولین دستگاه تولید ماسک در استان را نتیجه این همراهی‌ها دانست و افزود: مجموعه صنعت، معدن و تجارت از تعامل و همکاری سازنده به‌ویژه هم‌افزایی در تحقق شعار سال استقبال می‌کند.

فعالیت ۳۹۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صمت استان از فعالیت نزدیک به ۳ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: در سال جهش تولید به همت بخش توانمند خصوصی با بهره‌وری بالایی تداوم تولید داشته‌ایم و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مقابله با بیماری کووید ۱۹ از اولین نمود‌های عینی در سال گذشته بود.

وی، افزایش تولید ماسک از ۵ هزار عدد به یک‌میلیون عدد طی چهار ماه و دستیابی به مرحله صادرات محصولات تولیدی در این حوزه طی۶ ماه را نشان‌دهنده یکی از مصادیق دیگر تحقق جهش تولید نامید.

امین‌زاده با اشاره به بحث تفویض اختیار در زمینه رفع موانع تولید که از یک ماه گذشته از طریق وزارت صمت انجام شده است، ادامه داد: در جهت عملیاتی نمودن شعار سال، بخش اقتصادی استان آغاز به کار کرده و رتبه یک کشوری استان در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته نوید بخش استمرار حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان در سال‌جاری خواهد بود.

استمهال و تعیین تکلیف بدهی واحد‌های تولیدی استان به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال

وی، استمهال و تعیین تکلیف بدهی واحد‌های تولیدی استان به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال را یکی از موارد حمایتی در ستاد تسهیل عنوان کرد و یادآور شد: موانع تولید صرفاً در بحث تولید نیست و باید بیش از پیش در جهت رفع موانع موجود در حوزه دانش، فناوری و محصولات تلاش کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت تعامل و هم‌افزایی با تمام دستگاه‌ها به ویژه ظرفیت بالای رسانه‌ای استان، ادامه داد: باید به مسائل نگاه همه‌جانبه داشت و صدا و سیما استان می‌تواند کمک‌رسان مجموعه صمت در پیشبرد امور باشد و با ارائه اخبار کارشناسی با همراهی هم حمایت از تولید را عمیقاً در استان اجرایی کنیم.

وی با اشاره به ۲۷۰ طرح توسعه‌ای استان، از رتبه یک کشوری در این بخش خبر داد و بیان داشت: این حجم از طرح‌های توسعه‌ای نشان‌دهنده تمایل فعالان اقتصادی برای توسعه واحد‌ها بوده و مجموعه صمت استان با تسهیل‌گری و خدمات‌رسانی مطلوب همراه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی است.

امین‌زاده با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر جواز‌های صادره جدید ایجادی حائز رتبه یک کشوری شده است، متذکر شد: در شرایط تحریمی و در وضعیت اقتصادی و اجتماعی فعلی هشت سرمایه‌گذار خارجی جدید آماده سرمایه‌گذاری در استان می‌باشند و با توجه به توانمندی‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان باید در شناساندن این ظرفیت‌ها از طریق رسانه‌ها به‌صورت جدی و عملیاتی حرکت موثر انجام دهیم.

وی، اولویت امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را تکمیل زنجیره تامین و تکمیل زنجیره ارزش مزیت‌های استان عنوان کرد و افزود: در صنایعی نظیر شیرینی، شکلات و فولاد استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بسیار بالای تولیدی و صادراتی است و با سرمایه‌گذاری‌های جدید در این دو بخش اشتغال و توسعه استان به ویژه در سال‌جاری بیش از پیش رو به رشد خواهد بود.

راه‌اندازی آهک هیدراته اهر طی روز‌های اخیر

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۶۰ مگا پروژه کشوری در سال گذشته، گفت: از تعداد یاد شده، ۵ مگا پروژه مربوط به استان بوده و واحد تولید تبلت در مراغه و نفلین سینیت کلیبر در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شدند و آهک هیدراته اهر نیز طی روز‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

امین‌زاده با تاکید بر نقش محوری آذربایجان‌شرقی در توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان و کشور‌های همجوار با ابلاغ مقام عالی وزارت و عنوان استان معین صادرات منطقه، خاطرنشان کرد: معرفی برند‌ها و ظرفیت‌های تولیدی استان در رسانه‌ها و اشاعه و تبلیغات محصولات بومی منطقه، کمک به صنایع و تداوم تولید است.

وی از تجربه اقتصاد بدون نفت و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید به عنوان یک چالش بزرگ و موفق برای کشور و استان یاد کرد و تامین و توزیع کالا‌های اساسی و اقلام معیشتی را یکی از مهم‌ترین اقدامات مجموعه صمت با همکاری سایر دستگاه‌های متولی دانست.

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان حمایت، آذربایجان‌شرقی حائز رتبه یک کشوری از نظر قیمت کالا‌ها و وجود اقلام معیشتی بوده است، اذعان داشت: با رهنمود‌های نماینده، ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و سایر دستگاه‌های متولی شاهد ایجاد مدیریت واحد در زمینه تنظیم بازار استان بوده‌ایم و مجموعه صمت قدردان عزم عمومی و جدی مسوولان استانی در حل مشکلات است.

وی، ابتکار معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در برگزاری جلسات شورای معادن در شهرستان‌ها و حل مسائل در محل سایت معادن را یکی دیگر از اقدامات حمایتی از بخش معادن برشمرد و اضافه کرد: بررسی و حل مسائل و مشکلات معادن در شهرستان‌های مرند، ورزقان، اهر و هریس از جمله مواردی است که رفع موانع و تداوم فعالیت‌های واحد‌های مستقر در این شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

امین‌زاده با اشاره به رتبه یک کشوری استان در فعال کردن واحد‌های معدنی، افزود: طی سال گذشته ۱۱۴ واحد معدنی تعطیل و راکد به چرخه فعالیت بازگشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده