تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۰۴۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان اصفهان:

تشکیل کمیته‌های تخصصی رفع موانع در دستگاه‌های اجرایی به حل مشکلات بخش تولید کمک می‌کند

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی برای گزارش‌های تحلیلی، گفت: پیشنهاد می‌شود در دستگاه‌های اجرایی عضو اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کمیته‌هایی تشکیل شود تا مشکلات واحد‌های تولیدی ابتدا در دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی شود.

به گزارش می‌متالز، ایرج موفق در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان برگزار شد با بیان اینکه روند کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ باید منسجم‌تر باشد، گفت: نامگذاری امسال به نام "سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها " نشان می‌دهد که پشتیبانی‌ها ناقص انجام می‌شود و لازم است همه دستگاه‌ها برای پشتیبانی از واحد‌های تولیدی اقدام کنند و همچنین موانعی موجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان افزود: پیشنهاد می‌شود در دستگاه‌های اجرایی عضو اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کمیته‌هایی تشکیل شود تا مشکلات واحد‌های تولیدی ابتدا در دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی شود و اگر برطرف نشد سپس به کارگروه تسهیل ارجاع شود.

وی با تاکید بر اینکه این کار به تسریع در حل مشکلات تولید منجر می‌شود، خاطر نشان کرد: تعداد واحد‌های تولیدی در استان بسیار زیاد است و بکار بردن چنین روش‌هایی به کوتاه‌تر شدن فرایند رسیدگی به مشکلات کمک می‌کند.

موفق همچنین با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی برای گزارش‌های تحلیلی، اضافه کرد: تشکل‌های اقتصادی بهتر می‌توانند داده‌های موجود را تحلیل و خروجی‌ها را ارزیابی، نواقص موجود را معرفی کنند و راهکار ارایه دهند.

وی تاکید کرد: لازم است هر یک از دستگاه‌ها که مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کند به کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری معرفی شود.

تشدید پایش دستگاه‌ها در باره مصوبه‌های کارگروه تسهیل تولید ضروریست

در ادامه این جلسه نیز سیدحسن قاضی عسگر گفت: نظارت بر روی دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود تا با توجه به بحث مطالبه گری به موقع، با دستگاه‌های کم کار برخورد شود.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم حضور بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جلسه‌ها اظهار داشت: اگر مقام ارشد دستگاه اجرایی امکان حضور در جلسه‌ها را ندارد، جانشین یا یکی از معاونان خود را بطور ثابت برای حضور در این جلسه‌ها در نظر بگیرد.

وی همچنین با اشاره به نقش آمار و تحلیل اطلاعات در بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف موجود، کمبود آمار و اطلاعات است، زیرا وقتی آمار نباشد تحلیل درستی نیز نخواهیم داشت.

قاضی عسگر اظهار داشت: کمیته‌های تخصصی رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی را می‌توان در دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ایجاد کرد و یکی از معاونان اداره، مسوول آن باشد.

وی افزود: مشکلات واحد‌های تولیدی را می‌توان ابتدا در این کمیته‌ها مطرح و بررسی کرد تا اگر حل نشد به کارگروه اصلی ارجاع و درباره آن تصمیم گرفته شود.

معاون استاندار اصفهان به تشکیل مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره و اضافه کرد: یک شماره تلفن چهار رقمی برای این مرکز در نظر گرفته شده و اگر تولیدکننده یا سرمایه گذاری از هر جای استان با آن تماس بگیرد و مشکلاتش را بگوید، در این مرکز بررسی می‌شود.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد اقتصادی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: آن‌ها علاوه بر رسیدگی به طرح‌های راکد و غیرفعال، نقش مشاوره برای فعالیت‌های اقتصادی را دارند.

قاضی عسگر همچنین با بیان اینکه آموزش وکلای اقتصادی یکی از اقدامات خوب انجام شده در استان است، افزود: از ظرفیت این حقوقدانان نیز می‌توان برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده