تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۱۷
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۱۱۰۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس صمت استان اصفهان:

۶۴ هزار شغل در بخش صنعت اصفهان ایجاد شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در هشت سال اخیر برای ۶۴ هزار و ۴۴۲ نفر در بخش صنعت و معدن این استان اشتغالزایی شده است.

به گزارش می‌متالز، ایرج موفق روز یکشنبه اظهار داشت: در طول فعالیت دولت سه هزار و ۸۳۶ پروانه بهره برداری در بخش صنعت استان اصفهان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد ریال صادر شد.

وی ادامه داد: اصفهان از حیث تعداد پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده رتبه اول، از لحاظ اشتغال صنعتی رتبه دوم و از نظر سرمایه گذاری در این بخش، رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: هفت هزار و ۹۳۰ فقره جواز تاسیس با پیش بینی اشتغالزایی ۱۸۷ هزار و ۷۲۹ نفر و ۶۷۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۸۶۲ مجوز طرح توسعه صنعتی با پیش بینی اشتغال ۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر و سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی در این استان صادر شده است.

موفق به دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در بخش معدن استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت، ۳۳۲ فقره پروانه اکتشاف و تعداد ۲۳۱ فقره گواهی کشف در بخش معدن صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت اصفهان با بیان اینکه ۶ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال در بخش معدن اصفهان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون سرمایه گذاری شد، اظهارداشت: ۶۴۶ فقره پروانه بهره برداری معدن در این مدت صادر که زمینه اشتغال حدود پنج هزار و ۷۲۶ نفر در این استان فراهم شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

عناوین برگزیده