تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۰۷۴۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تامین مواد اولیه مهمترین چالش مجتمع صنعتی فولاد اسفراین

‌می‌متالز - مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: تامین مواد اولیه یکی از مهمترین چالش‌های این مجتمع صنعتی است که نیازمند حمایت‌های ویژه است.

به گزارش می‌متالز، علی ملک اظهارکرد: سخت گیری‌های زیادی از سوی کارخانجاتی که مواد اولیه تحویل این واحد تولیدی می‌شود، وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آهن اسفنجی ماده اولیه مورد نیاز مجتمع صنعتی فولاد اسفراین است، افزود: برای اینکه بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز را دریافت کنیم در ابتدا باید ۱۲۰ درصد مبلغ مورد نظر را پرداخت کنیم تا بعد از گذشت یکی دو ماه ماده اولیه به دست مجتمع برسد.

ملک ادامه داد: از سوی دیگر در خود مجتمع نیز برای توسعه در تولید، باید یک سری از سرمایه گذاری‌ها انجام شود، به عنوان مثال برخی از تجهیزات موجود دارای ظرفیت بالایی هستند، اما یک سری از تجهیزات نیز وجود دارند که ظرفیت آن‌ها کم است.

وی تاکیدکرد: برای رسیدن به اهداف و توسعه باید سرمایه گذاری بر روی تجهیزاتی شود که ظرفیت آن‌ها پایین است.

مدیر عامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توضیح داد: به عنوان مثال CCM در این مجتمع با ظرفیت بالا افتتاح شد، اما از سوی دیگر ظرفیت کوره ذوب پایین است و همین امر مانعی می‌شود تا به ظرفیت واقعی در تولید برسیم.

وی با بیان اینکه یک سری از محدودیت و موانع نیز حاکمیتی است، گفت: در فصل زمستان گاز و در فصل تابستان در یک برهه زمانی برق به منظور صرفه جویی قطع می‌شود که سبب می‌شود یا تولید متوقف شود و یا میزان تولید کاهش یابد.

ملک در ارتباط با صادرات محصول از این مجتمع صنعتی نیز اظهارکرد: صادرات محصول از این مجتمع صنعتی تاکنون به صورت شمش به خارج از کشور بوده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته این است که قطعه را نیز تولید و به خارج کشور صادر کنیم.

به گفته وی طی سال گذشته ۱۷ میلیون یورو از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین به خارج کشور محصول صادر شده است که درصدد هستیم تا این رقم را به ۲۵ میلیون یورو برسانیم.

ملک میزان تولید سال گذشته را ۸۰ هزار تن اعلام کرد که این مقدار در سال جاری به ۹۲ هزار تن خواهد رسید.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده