تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۰۷۵۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، روح الله ایزد خواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در این کمیسیون، گفت: این طرح از صحن علنی مجلس برای رفع ایرادات به کمیسیون ارجاع شده است و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود آن را اصلاح خواهیم کرد.

وی درباره نابسامانی بازار خودرو در چند ماه گذشته، ادامه داد: وقتی چرخه عرضه و تقاضا در هر بازاری دچار مشکل باشد التهاب به سراغ آن می‌رود در شرایط فعلی هم بازار خودرو دچار این موضوع شده است.

نماینده تهران در مجلس با تاکید براینکه یکی دیگر از مشکلات بازار خودرو شیوه قیمت گذاری دستوری است، اضافه کرد: علاوه بر این موضوع شیوه فروش به صورت قرعه کشی نیز مزید بر علت شده تا در این حوزه شاهد رانت باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرحی که نمایندگان برای ساماندهی بازار خودرو تهیه کرده اند و در صحن علنی مجلس مصوب شده است راهکار‌های برای برون رفت از مشکلات این بازار دیده شده است، اظهار داشت: در این طرح پیش بینی شده است تا قیمت کف تولید شده خودرو احصا شود و پس از آن در بورس کالا عرضه شود تا به صورت رقابتی به دست خریدار واقعی برسد.

ایزدخواه تصریح کرد: البته در این طرح پیش بینی شده است تا خریداران خودرو‌ها تا سه سال حق خرید و فروش نداشته باشند و اگر قصد فروش داشتند باید مالیات سنگین پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده