تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۰۷۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در نشست بررسی بسته پیشنهادی پشتیبانی از تولید خبر داد:

ایجاد ۴۳ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۳۹۹ /رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری و افزایش ۱۴۳ درصدی قرارداد‌های واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال گذشته

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد ۴۳ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در نشست بررسی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در سال گذشته هدف گذاری برای احیای ۱۵۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده بود که توانستیم بیش از هدف و ۱۵۵۷ واحد راکد را احیا نماییم.

ایجاد ۲۷ هزار فرصت شغلی با احیای ۱۵۵۷ واحد راکد درون شهرک‌ها و‌نواحی صنعتی

وی همچنین اضافه کرد: احیای این تعداد واحد راکد و بازگشت به چرخه تولید آنها، برای ۲۷ هزار نفر شغل به وجود آورده است.

افزایش ۱۴۳ درصدی قرارداد‌های واگذاری زمین در سال ۱۳۹۹

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به افزایش ۱۴۳ درصدی قرارداد‌های واگذاری زمین در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: این رقم نشانگر علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای فعالیت تولیدی در درون شهرک‌ها و‌نواحی صنعتی علیرغم همه مشکلات، تنگنا‌ها و تحریم‌های ظالمانه است.

رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال گذشته

رسولیان همچنین تصریح کرد: با وجود تمام شرایط سخت تحریمی، اما شاهد رشد ۳۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته بودیم.

سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل زیرساخت‌ها در سال گذشته

وی همچنین درخصوص تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه شده است.

سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در حال اجرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

معاون وزیر صمت همچنین اضافه کرد: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در حال اجرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد.

رسولیان در ادامه با اشاره به آمار‌های کلی از سازمان متبوع خود گفت: ۸۲۸ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد، ۴۸ هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کارند که همه این واحد‌ها مربوط به ۴۰ ساله اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد.



۴۴ هزار واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال احداث است

وی همچنین تصریح کرد: ۴۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال احداث هستند.

گفتنی است که جلسه هم اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صمت در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص محور‌های مختلف این بسته پیشنهادی، بحث و تبادل نظر گردید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده