تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۰۷۶۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس اعلام کرد:

سکوی اول کشوری استان فارس در اجرای طرح سامانه جامع انبار‌ها

‌می‌متالز - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از کسب سکوی اول کشوری استان فارس در اجرای طرح سامانه جامع انبار‌ها خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسنی با اشاره به ارزیابی عملکرد سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها گفت: این ارزیابی در بازه زمانی اسفند ماه سال ۹۹ از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده و با شاخص‌هایی مانند: ارسال مستمر و به هنگام عملکرد ماهانه در شیوه نامه، صحت سنجش انبار‌ها شامل شناسایی انبار‌های جدید، انبار‌های مورد تایید، غیرفعال سازی واحد‌های ثبت شده در سامانه و ... مورد سنجش قرارگرفته است.

به گفته معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت فارس، وضعیت پیگیری ثبت رسید یا حواله و مراکز نگهداری کالا در خصوص انبار‌های فعال (تعداد رسید فعال و حواله انبار) از دیگر شاخص‌های مورد ارزیابی بوده است.

حسنی با بیان این که مالکان و یا صاحبان کالا می‌بایست برای ثبت انبار و موجودی کالای خود هر چه سریعتر به این سامانه مراجعه کنند، تاکید کرد: در راستای رصد وضعیت انباشت کالا در سطح انبار‌ها و مراکز عمده نگهداری کالا، اقدامات نظارتی بر این واحد‌ها افزایش یافته و با کسانی که به ثبت انبار و موجودی آن در سامانه جامع انبار‌ها اقدام نکنند به عنوان محتکر برخورد قانونی شده و برای آن‌ها پرونده تخلف احتکار تشکیل خواهد شد.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس اطلاع دهند تا بازرسان در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی کنند.

گفتنی است، پس از استان فارس استان‌های سیستان و بلوچستان و لرستان به ترتیب مقام دوم و سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده