تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۵۵۴
کد خبر: ۲۰۷۸۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان/ احتمال کاهش سود وام و افزایش دوره بازپرداخت

‌می‌متالز - در حالی اخیرا وام مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که پیشنهاد افزایش این وام به ۵۰۰ میلیون تومان، افزایش زمان بازپرداخت و کاهش سود آن در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، اواخر ماه گذشته مدیرعامل بانک مسکن از افزایش وام ساخت مسکن تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان در صورت استفاده از فناوری‌های نوین توسط انبوه‌سازان خبر داد.

محمود شایان ، افزود: در تهران و کلانشهر‌ها وام ساخت مسکن تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی با یادآوری این‌که بانک مسکن پیش‌تر وام بافت فرسوده را نیز به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش داده بود، تصریح کرد: افزایش وام ساخت با روش‌های صنعتی سازی برای آن دسته از انبوه‌سازانی است که در بانک مسکن حساب سپرده دارند.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: سود این وام ۱۸ درصد است و در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون و در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

در حالی حدود دو هفته از افزایش وام ساخت مسکن می‌گذرد که خبر می‌رسد پیشنهاد افزایش این وام به ۵۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است. افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات به ۲۰ سال و کاهش سود ۱۸ درصدی به حدود ۱۳ درصد (کاهش ۵ درصدی) نیز از دیگر مواردی است که در دست بررسی است.

یکی از خواسته‌های انبوه‌سازان درباره وام ۴۵۰ میلیونی، تسهیل شرایط پرداخت بوده است. قطعا در صورت موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام ساخت و کاهش سود آن به همراه بازپرداخت ۲۰ ساله، باعث رونق تولید مسکن در کشور می‌شود. در زمان حاضر کشور با حدود ۴ میلیون کسری مسکن روبروست که نتیجه بی‌توجهی دولت یازدهم و دوازدهم به بخش تولید مسکن به ویژه در دوره وزیر مستعفی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده