تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۰۸۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شرکت تسلا اعلام کرد؛

شرکت تسلا به سرمایه گذاری شخصی دست نزد

می متالز - روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی‌بر اینکه شرکت تسلا یکی از پیشروترین شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین دست به فروش ۱۰درصد از ذخیره بیت‌کوین خود زده است.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی‌بر اینکه شرکت تسلا یکی از پیشروترین شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین دست به فروش ۱۰درصد از ذخیره بیت‌کوین خود زده است. ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا اعلام کرده که همچنان سرمایه‌گذاری شخصی خود در این بازار را دست نخورده باقی گذاشته است. ایلان ماسک اعلام کرده یکی از اهداف شرکت تسلا برای فروش بخشی از دارایی بیت‌کوین خود نمایش قابلیت نقدشوندگی این رمز ارز است.

اثبات قابلیت نقدشوندگی

گزارش‌های شرکت تسلا نشان می‌دهد، این کمپانی از فروش بیت‌کوین در حدود ۱۰۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده و این در حالی بود که در ابتدای سال‌جاری تسلا اعلام کرده بود که در حدود ۵/ ۱ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است. ماسک اعلام کرده که شرکت تسلا در حقیقت با فروش بخشی از دارایی بیت‌کوین خود در تلاش برای اثبات قابلیت نقدشوندگی این رمز ارز است؛ در حقیقت تسلا این سیگنال را به شرکت‌ها مخابره کرده که از این پس به‌دلیل سرعت نقدشوندگی بالای بیت‌کوین می‌توانند از آن در ترازنامه‌های خود به جای پول نقد استفاده کنند.

بیت‌کوین در حالی که در میانه ماه آوریل به سقف قیمتی خود (در حدود ۶۴ هزار و ۸۰۰ دلار) رسیده بود، در هفته گذشته با شیبی زیاد تا کانال ۴۷ هزار دلاری سقوط کرد. اما در روز‌های گذشته مجددا این رمز ارز جهش قدرتمندی را تجربه کرد. با بازگشت قابل ملاحظه بیت‌کوین مجددا ارزش بازار رمزارز‌ها توانست به بالای مرز ۲ هزار میلیارد دلار برسد. در حالی این تولیدکننده خودرو‌های برقی دست به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین زده که هنوز بسیاری از شرکت‌های بزرگ بر این باورند که بیت‌کوین یک دارایی پرریسک است. کرخورن، مدیر ارشد مالی شرکت تسلا همچنین روز گذشته اعلام کرده بود این شرکت به ارزش بیت‌کوین در بلند‌مدت باور دارد.

شکاکان به بازار بیت‌کوین

هنوز برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و استراتژیست‌های بازار، بیت‌کوین یک سرمایه‌گذاری سوداگرانه به حساب می‌آید و هنوز این گروه به بیت‌کوین به‌عنوان جانشینی قانونی برای پول نقد نگاه نمی‌کنند. به‌عنوان مثال کمپانی BCA Research Inc اخیرا اعلام کرده با اینکه بیت‌کوین برخی از کاربرد‌های ضروری پول مانند واحدی برای شمارش و ذخیره ارزش بودن را دارد، اما به‌دلیل نوسانات قیمتی بالا محکوم به شکست است. البته گروهی دیگر از تحلیلگران بر پایه شاخص‌های پیش‌نگر نوسان اعلام کرده‌اند که نمودار‌های این بازار نشان‌هنده این موضوع است که نوسانات بیت‌کوین در حال کاهش است. همچنین برخی دیگر بر این باورند که هنوز فقط ۱۱ سال از تولد بیت‌کوین می‌گذرد و این نوسانات برای این دارایی جوان بسیار طبیعی است.

اما ایلان ماسک دقیقا در نقطه مقابل این گروه همواره به‌عنوان یکی از معتبرترین پشتیبانان بیت‌کوین شناخته می‌شده است. پس از سرمایه‌گذاری شرکت تسلا ماه گذشته اعلام شد که این شرکت پرداخت با بیت‌کوین برای خرید محصولاتش را می‌پذیرد. تحلیلگران قیمتی بازار نیز نسبت به بیت‌کوین به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دسته‌ای که باور به وجود حباب قیمتی در بیت‌کوین دارند و گروهی که پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری را تا پایان سال‌جاری برای این رمز ارز دارند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده