تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۰۸۲۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
یک مسوول خبر داد؛

افتتاح فاز نخست معدن سرب و روی مهدی‌آباد تا پایان امسال

‌می‌متالز - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز شهرستان مهریز با اشاره به افزوده شدن چهار واحد بزرگ به واحد‌های صنعتی مهریز در سال گذشته، اعلام کرد: تا پایان امسال نیز فاز نخست معدن سرب و روی مهدی‌آباد و فرودگاه آموزشی مهریز نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، «امیرعباس دهقانی‌زاده» ضمن تبریک روز جهانی کارگر، به سهم بالغ بر ۱۰ هزار نفری کارگران این شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیشترین سهم اشتغال بخش کارگری شهرستان با ۴۹ درصد مربوط به حوزه خدمات، ۴۳ درصد در حوزه صنعت و هشت درصد در حوزه کشاورزی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: کارگران شهرستان در ۲۲۲ واحد بزرگ و کوچک شهر مهریز و برخی روستا‌های بخش مرکزی شهرستان به امر تولید و ارائه خدمات مشغول هستند

دهقانی‌زاده با بیان این که ۷۰ درصد کارگران شهرستان را نیرو‌های بومی و بقیه غیربومی از سایر استان‌ها تشکیل می‌دهند، نرخ بیکاری در این شهرستان را براساس آخرین آمار مربوط به سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱ درصد اعلام کرد.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۱۷ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی خدماتی شهرستان صورت گرفته و در راستای صیانت از حقوق کارگران تعداد پنج نفر از کارفرمایان به دلیل استفاده از نیروی غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته‌ی این مسوول، پارسال چهار واحد بزرگ به واحد‌های صنعتی مهریز اضافه شد و تا پایان امسال نیز فاز نخست معدن سرب و روی مهدی‌آباد و فرودگاه آموزشی مهریز نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

دهقانی‌زاده عمده مشکلات بخش کارگری مهریز را نبود امنیت شغلی و مسکن کارگری ذکر کرد و در مورد برنامه‌های بزرگداشت هفته کار و کارگر در این شهرستان، گفت: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا، اغلب برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه بخش کارگری در قالب فضای مجازی و رسانه‌های گروهی شهرستان برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده