تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۰۸۲۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات بیش از یک و نیم میلیون دلار شمش فولاد/ ظرفیت تولید فولاد استان اردبیل به ۷۰۰ هزار تن می‌رسد

‌می‌متالز - استاندار اردبیل گفت: شرکت فولاد استان اردبیل در سال گذشته یک و نیم میلیون دلار صادرات به دو کشور خارجی داشته است.

به گزارش می‌متالز، اکبر بهنام جو در حاشیه بازدید از شرکت فولاد سپهر سبلان اردبیل اظهار کرد: اردبیل، چون سال‌های گذشته در مسیر جهش تولید قرار دارد و واحد‌های تولیدی و صنعتی استان از جمله تولید فولاد، فاز‌های فعالیتی و میزان صادرات خود را افزایش داده‌اند.

وی افزود: شرکت فولادسپهر سبلان تولیدکننده شمش فولاد و یکی از این واحد‌های تولیدی است که در سال گذشته یک و نیم میلیون دلار صادرات به دو کشور خارجی داشته است.

استاندار اردبیل بیان کرد: مسؤولان این شرکت پیش بینی می‌کنند که با افزایش فاز فعالیتی خود در سال‌جاری ده میلیون دلار صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی فاز توسعه خود را شروع کرده که مقاطع فولادی را تولید می‌کند و تا سال آینده نیز میلگرد، نبشی و قوطی تولید خواهد کرد.

استاندار اردبیل از فعال‌سازی واحد ریخته‌گری آرتا بعد از دو سال تعطیلی با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد و گفت: این واحد نیز تولید شمش در فاز اول را بهره‌برداری کرده و عملیات اجرایی فاز دوم و سوم را نیز شروع کرده است.

بهنام جو بیان کرد: در این کارخانه هم ظرفیت تولید از ۸۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته و تولیدات این واحدها، ظرفیت استان را تا سال آینده به ۷۰۰ هزار تن می‌رساند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده