تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۰۸۵۳۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رحیمی:

کاهش استاندارد‌های ۸۵ خودرویی به تصادفات جاده‌ای دامن می‌زند

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: با وجود ادعای خودروسازان در رعایت استانداد‌های ۸۵ گانه آمار تصادفات و حوادث جاده‌ای کنونی بسیار بالا است در نتیجه حذف این استانداد‌ها به افزایش این آمار دامن می‌زند.

به گزارش می‌متالز، استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرویی همانگونه که از نامشان پیداست، باید پیش از تولید انبوه و عرضه خودرو به مشتریان پاس شوند، استاندارد‌هایی مانند چراغ شب‌نما، حفاظت از سرنشینان هنگام برخورد جانبی، نصب کپسول آتش‌نشانی و... که هرچند در افزایش ایمنی سرنشینان و حفاظت محیط زیست موثر است، اما در برخی موارد زمزمه‌هایی مبنی بر حذف برخی از آن‌ها از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره احتمال کاهش اجرای این استاندادها، گفت: در حال حاضر که استانداد‌ها تا حدودی اجرایی می‌شود نیز رضایت مصرف کننده جلب نشده و نارضایتی‌های بسیاری وجود دارد بنابراین حذف برخی از این استانداد‌ها قابل قبول نیست.

نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای بسیاری از استانداد‌های ۸۵ گانه، هزینه چندانیبرای تولیدکنندگان ندارد برخی از آن‌ها مربوط به مسائل زیست محیطی و برخی دیگر به رعایت مسائل ایمنی مرتبط است، بنابراین نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: با وجود ادعای خودروسازان در رعایت استانداد‌های ۸۵ گانه آمار تصادفات و حوادث جاده‌ای کنونی بسیار بالا است در نتیجه حذف این استانداد‌ها به افزایش این آمار دامن می‌زند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که سازمان ملی استاندارد نسبت به اجرای استانداد‌های ۸۵ گانه حساسیت نداشته باشد و خودروسازان را به اجرای آن ملزم نکند، کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این موضوع ورود می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده