تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۰۸۵۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد هزینه تمام شده تولید با افزایش قیمت سنگ آهن/ کمبود سنگ آهن باعث گرانی در بورس کالا شد

‌می‌متالز - نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور با اشاره به اینکه افزایش قیمت سنگ آهن باعث افزایش هزینه تولید خواهد شد، تصریح کرد: کمبود سنگ آهن در بازار بیشتر خودش را نشان داده و باعث افزایش قیمت شده است.

به گزارش می‌متالز، بهادر احرامیان در رابطه با رشد قیمت پایه سنگ آهن کلوخه ایمیدرو در بورس کالا گفت: رشد ۳۰ درصدی سنگ آهن در معاملات بورس کالا تأثیری روی قیمت نهایی محصولات نخواهد داشت، اما این قیمت حتما روی هزینه تولید تأثیر خواهد گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: بازار بر پایه عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و در حال حاضر، با کمبود مواد اولیه از جمله سنگ آهن مواجه هستیم و انتظار می‌رود با برداشته شدن تیک صادراتی این محصول در وزارت صمت این انتظار وجود دارد که مشکل تأمین مواد اولیه بیشتر شود.

نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور با اشاره به اینکه افزایش قیمت این هفته سنگ آهن بر اساس عرضه و تقاضای شکل گرفته در بازار تعیین شده بود، افزود: در حال حاضر، به سمتی می‌رویم که کمبود سنگ آهن در بازار بیش از پیش به چشم می‌آید و تشدید می‌شود و طبیعتاً، روی قیمت هم اثرگذار خواهد بود.

احرامیان در پایان درباره اثر افزایش قیمت سنگ آهن گفت: این مسئله می‌تواند کاهش قیمت محصولات فولادی را با مشکل مواجه خواهد کرد چراکه هزینه تمام شده برای تولید شمش را بالاتر خواهد برد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده