تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۷:۳۰
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۰۸۷۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه «سیمان پیوند» باید تعهدات محیط زیستی خود را اجرا کند/ معادن باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست گلستان قرار دهند

استاندار گلستان گفت: کارخانه «سیمان پیوند» به عنوان تنها کارخانه سیمان استان باید تعهدات محیط زیستی خود را در خصوص کاشت درخت و تبدیل عرصه بهره‌برداری به شرایط پیشین اجرا کند.

به گزارش می‌متالز، هادی حق‌شناس در جلسه شورای معادن استان با بیان اینکه یکی از مزیت‌های استان معادن هستند، اظهار کرد: تمامی معادن استان نهایتا ظرف مدت سه ماه باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست استان قرار دهند.
اظهار کرد: ارزش افزوده و اشتغال معادن باید در استان تعریف شود و با توجه به وجود ۱۶ معدن زغال سنگ که ۱۱ معدن فعال است باید اطلاعات کاملی از آن‌ها موجود و در اختیار استان باشد.

میدان تیر ارتش که در محدوده فعالیت یکی از معادن ید است باید جابه‌جا شود/ همه معادن باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست گلستان قرار دهند

وی افزود: «میدان تیر ارتش» که در محدوده فعالیت یکی از معادن ید است باید جابه‌جا شود و این تداخل رفع شد.
استاندار گلستان یادآور شد: «کارخانه سیمان پیوند» به عنوان تنها کارخانه سیمان استان باید تعهدات محیط زیستی خود را در خصوص کاشت درخت و تبدیل عرصه بهره‌برداری به شرایط پیشین اجرا کند تا بتوان در خصوص صدور مجوز‌های جدید برای آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.
حق‌شناس ادامه داد: همواره عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است و بهره‌برداری از معادن نباید منجر به تخریب طبیعت شود.

 استفاده از معادن براساس قوانین، با حفظ محیط زیست و با توجه به منافع استان انجام شود

وی یادآور شد: گلستان استانی سرشار از مواهب الهی در حوزه معدنی است و باید تلاش کنیم استفاده از معادن براساس قوانین، با حفظ محیط زیست و با توجه به منافع استان انجام شود.
لازم به ذکر است در این جلسه طلوعیان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین وضعیت معادن استان ارائه کرد و همچنین نمایندگان معادن نیز به ارائه خواسته‌های خود پرداختند و پیرامون آن تبادل‌نظر صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده