تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۰۸۸۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تیم‌های تخصصی در ششمین روز امداد به کانال محبوسان معدن طزره رسیدند

می متالز - مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: تیم‌های تخصصی و امدادگران معدن با ایجاد راه دسترسی از ۲ مسیر به کانال استخراج و محل محبوس شدن ۲ معدنچی طزره دامغان نزدیک شدند.

به گزارش می‌متالز، منصور شریف روز پنجشنبه افزود: صبح امروز با تلاش تیم‌های تخصصی، راه دسترسی تکمیل شد و هم‌اکنون در حال حفر راه‌های مختلف برای دسترسی به معدنچیان هستیم.

وی اضافه کرد: سگ‌های زنده یاب از شهر سمنان و تهران به محل حادثه اعزام شدند و دستگاه‌های فلزیاب نیز به کمک امدادگران معدن آمدند تا با جستجوی دستگاه پیکور کارگران مفقود شده، بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

شریف ادامه داد: در حال حاضر نیرو‌های تخصصی در فاصله طولی ۲ الی سه متری کارگاه استخراج قرار دارند که امیدواریم با همین روند فعالیت و عدم بروز مشکلات احتمالی بتوانیم تا ساعت‌های آینده به افراد مفقود دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: تیم‌های تخصصی و پشتیبانی در قالب پنج تیم و ۱۵۰ نفر به صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه در حال انجام فعالیت هستند.

بنا بر کسب آخرین اطلاع خبرنگار ایرنا، تلاش گروه‌های امدادی برای یافتن ۲ کارگر گرفتار در معدن شرکت زغال سنگ البرز شرقی طزره دامغان به همت ۱۵۰ نیروی تخصصی بدون وقفه ادامه دارد، اما هنوز از وضعیت این ۲ نفر اطلاعی در دست نیست و نشانه‌ای رویت نشده است.

اکسیژن رسانی به حادثه دیدگان به وسیله شیلنگ‌های مخصوص در داخل معدنِ ریزش کرده در حال انجام است.

حادثه معدن زغال سنگ در حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ماه در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه ۲ نفر کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و محبوس شده اند.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده