تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۹۰۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۶۰ میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش حدود ۶۰ میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد فروهر اظهار کرد: در سال گذشته، تعداد ۷۹ فقره پروانه و گواهی اکتشاف در بخش معدن استان سمنان صادر شده که از این تعداد ۴۰ فقره پروانه و ۳۹ فقره نیز گواهی کشف است.

وی افزود: تعداد ۳۹ فقره گواهی کشف جدید با تنوع مواد معدنی فلزی و غیرفلزی شامل سنگ لاشه، منگنز، مس، خاک صنعتی، مارل، نمک، باریت، فلورین و ... در استان صادر شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸، ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این تعداد گواهی کشف با تناژ ذخیره ۶۰ میلیون تن و هزینه عملیاتی حدود ۹۱ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شده که ازنظر هزینه عملیات نسبت به سال ۹۸، ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

فروهر تصریح کرد: در استان سمنان بیش از ۶۰۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی فعالیت می‌کنند و ذخیره استخراج قطعی این معادن در حدود ۶۷۰ میلیون تن است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده