تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۵۷۰
کد خبر: ۲۰۹۱۲۷
سرویس خبر : زمین شناسی

آسیب سیل به قلعه تاریخی و معدن درخوروبیابانک/۲۱ رشته قنات ریزش کرد

‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دنبال وقوع سیلاب طی دو روز گذشته در استان اصفهان قلعه تاریخی روستای بیاضه آسیب دید و یک معدن در خور و بیابانک مسدود شد.

به گزارش می‌متالز، منصور شیشه فروش در خصوص مجموع خسارات وارد شده به مناطق شرق و شمال استان اصفهان با توجه به وقوع سیل اظهار داشت: جبهه هوای بارشی طی دو روز اخیر از شمال وارد استان شد و بیشتر نوار شمالی استان را درگیر کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به فروکشن کردن سیل در مناطق سیل زده اصفهان تیم‌های ارزیاب به مناطق اعزام شده است، اضافه کرد: نتیجه تحقیقات و بررسی این تیم‌ها طی دو روز آینده اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در شهرستان خور و بیابانک و در مناطق بیاضه، چاه ملک، هفتومان و بازیاب خسارات ناشی از سیل را داشتیم، افزود: در این زمینه یک معدن در خور و بیابانک مسدود و دچار آسیب شد.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به قلعه تاریخی روستای بیاضه ابراز داشت: مسیر‌های ارتباطی بیاضه نیز قطع شد و خساراتی نیز به منازل مسکونی، کتابخانه، واحد‌های تجاری و مسجد این روستا وارد شد.

اعزام ۶۲ تیم عملیاتی به مناطق سیل زده

شیشه فروش با بیان اینکه در شهرستان‌های اردستان و نطنز نیز سیل خساراتی را به راه‌ها وارد کرد، افزود: مسیر کاشان – اصفهان دچار خسارت و ساعاتی مسدود شد.

وی با بیان اینکه ۶۲ تیم عملیاتی به مدت ۴۸ ساعت به صورت مدام نسبت به خدمات رسانی به سیل زدگان ادام کردند، تصریح کرد: در این بازه زمانی به ۵۷ خودرو و ۳۴ مرکز منزل مسکونی و مرکز تجاری خدمات امدادی ارائه شد.

ورود ۵۰ درصد عشایر اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به آسیب به ۲۱ رشته قنات و ۱۴ دهانه پل در سیل دو روز اخیر اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از عشایر وارد استان شده‌اند و در این بخش نیز چادر‌های عشایر در منطقه قلعه قدم سمیرم و حیدرآباد جرقویه آسیب دیدند که خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه بارش و وزش باد در ساعات بعد از ظهر به دنبال بارش‌های فصلی در استان اصفهان ادامه خواهد داشت، افزود: از روز یکشنبه نیز سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد.

شیشه فروش در ادامه با تاکید بر اینکه پیوند بین پیش بینی، اطلاع رسانی و هشدار در زمینه وقوع سیل در استان اصفهان منجر به نداشتن خسارت جانی و به حداقل رساندن خسارات مالی شد، ادامه داد: در این زمینه باید توجه داشت که قبل از وقوع سیل و با توجه به پیش بینی صورت گرفته هفت مسیر در شرق استان به دلیل عدم ایجاد خسارت مسدود اعلام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده