تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۰۹۲۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش‌ها در جست‌وجوی کارگران محبوس در معدن طزره دامغان ادامه دارد

‌می‌متالز - عملیات نجات و آواربرداری در حادثه ریزش تونل شماره ۴۲ معدن بزرگ زغال سنگ طزره دامغان از بامداد امروز برای نجات جان ۲ کارگر محبوس، از طریق اکسیژن‌رسانی و تلاش برای دسترسی به کریدور اصلی، در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، تلاش گروه‌های امدادی برای یافتن ۲ کارگر گرفتار در معدن شرکت زغال سنگ البرز شرقی طزره دامغان ادامه دارد، اما هنوز از وضعیت این ۲ نفر اطلاعی در دست نیست.

بنا بر اطلاعات کسب شده از کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و منابع محلی، در حال حاضر عملیات ایجاد دستک به منظور ورود به کریدور اصلی در حال انجام است و تا این لحظه به افراد حادثه دیده دسترسی پیدا نشده است.

همزمان با ایجاد دستک در معدنِ ریزش کرده، عملیات تخلیه زغال هم در حال انجام است.

اکسیژن رسانی به حادثه دیدگان به وسیله شلنگ‌های مخصوص در داخل معدنِ ریزش کرده در حال انجام است و نگرانی از بابت کمبود اکسیژن وجود ندارد.

چهار پایگاه امداد و نجات زغالی در کشور فعالیت دارند که یکی از این پایگاه‌ها در استان سمنان فعال است و در حال حاضر نیز سه تیم از استان گلستان برای کمک به مهار حادثه ایجاد شده، اعزام و در محل حادثه مستقر شده اند.

متخصصان و کارشناسان از احتمال دسترسی به معدنکاران حادثه دیده طی چند ساعت آینده خبر می‌دهند.

کارگاه استخراج این تونل ۷۰ متر طول دارد و این دو کارگر در عمق ۳۵ متری زیر آوار هستند.

مسوول روابط عمومی شرکت البرز شرقی نیز بامداد امروز به ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۲۳ شنبه ۱۱ اردیبهشت هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که ۲ کارگر پیمانکاری شرکت البرز شرقی به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و زیر آوار محبوس شدند.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.

شرکت البرز شرقی به عنوان یکی از واحد‌های زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کک شو در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخائر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان ده را تجربه کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده