تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۰۹۴۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از تجدید ارزیابی و مطالبات و آورده:

افزایش سرمایه ۷۲۶ درصدی بانک دولتی مانع از انحلال شد

‌می‌متالز - با برگزاری مجمع فوق العاده بانک رفاه، افزایش سرمایه ۷۲۶ درصدی از تجدید ارزیابی و مطالبات سهامداران و آورده نقدی تصویب شد تا از انحلال این بانک دولتی جلوگیری شود.

به گزارش می‌متالز، در مجمع فوق العاده بانک رفاه کارگران افزایش سرمایه ۷۲۶ درصدی از دو محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و مطالبات سهامداران و آورده نقدی به تصویب رسید تا زمینه کفایت سرمایه ۸.۶۹ درصدی و جلوگیری از انحلال فراهم شود.

براین اساس، "ورفاه" به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از ۲.۳ به ۱۹.۲ هزار میلیارد تومان رساند. ۱۰.۲ هزار میلیارد تومان از این تامین مالی از محل تجدید ارزیابی و ۶.۶ هزار میلیارد تومان دیگر از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال شد.

طبق دستورالعمل بانک مرکزی در صورتی که نسبت کفایت سرمایه کمتر از ۳ درصد بانک‌ها و موسسات اعتباری، هیات‌مدیره موظف است حداکثر طی ۹۰ روز کاری، اقدام به افزایش سرمایه کند. در غیر این صورت، تشریفات قانونی انحلال موسسه را فراهم کند که این موضوع شامل حال بانک رفاه نیز می‌شد؛ بنابراین گزارش، بانک رفاه به عنوان پنجمین بانک دولتی از ۲۵ دی سال ۹۸ در تابلوی نارنجی بازار پایه فرابورس درج شده و سازمان تامین اجتماعی ۱۶ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده