تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۰۹۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد

قیمت سکه ۴۵۰ هزار تومان حباب دارد

‌می‌متالز - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به تقاضای ایجاد شده در بازار، قیمت سکه امروز به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید بنابراین حباب سکه به حدود ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب قیمت سکه، گفت: صبح امروز قیمت جهانی طلا افزایش یافت، اما سپس تعدیل شد از سوی دیگر نرخ ارز با رشد همراه بود بنابراین قیمت سکه و طلا افزایش یافت به گونه‌ای که سکه نسبت به روز گذشته حدود ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به تقاضای ایجاد شده در بازار، قیمت سکه امروز به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید بنابراین حباب سکه به حدود ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرای ادامه داد: داد و ستد‌های سه روز گذشته با توجه به تعطیلی ۳ هفته‌ای واحد‌های صنفی، نشان داد که تقاضا بیشتر شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ طلا ۱۸ عیار حباب دارد؟ توضیح داد: طلا هیچ وقت حباب ندارد و قیمت آن واقعی و براساس اُنس جهانی و نرخ ارز است؛ حباب روی سکه ایجاد می‌شود، زیرا طلا را هر فردی می‌تواند خریداری و وارد کند، اما از آنجا که توزیع کننده سکه، بانک مرکزی است و در حال حاضر بانک مرکزی سکه توزیع نمی‌کند و تقاضا در بازار موجود است از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضا موجب ایجاد حباب می‌شود.

وی با بیان اینکه اُنس جهانی طلا امروز ۱۸۳۶ دلار است، تصریح کرد: پیش بینی نرخ طلای جهانی در حال حاضر ممکن نیست، زیرا متغیر‌های اثرگذار بسیار است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده