تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۰۹۷۰۴
سرویس خبر : انرژی

سرمایه‌گذار برای انتقال آب خزر به استان سمنان آماده همکاری است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت انتقال آب خزر به استان برای رفع مشکل جدی کم‌آبی گفت: سرمایه‌گذار برای انتقال آب خزر به استان آماده همکاری است و رفع موانع اداری لازمه اجرای این طرح است.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر جمعه‌ای روز دوشنبه در اولین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان سمنان اظهار داشت: کم‌آبی چالش جدی در توسعه این استان است و انتقال آب خزر با رفع موانع اداری چاره‌کار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: با رفع موانع اداری انتقال آب خزر به استان سمنان سرمایه‌گذار آماده همکاری و سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: ضرورت دارد از کمک و همراهی رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان برای رفع موانع اداری انتقال آب خزر به استان سمنان برای رفع چالش جدی در تحقق شعار امسال استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اکنون اگر تمام واحد‌های تولیدی استان سمنان با ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند با مشکل جدی کم‌آبی مواجه هستیم و ضروری است فکری جدی برای رفع مشکل کم‌آبی استان شود.

وی ادامه داد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن زمین‌های بدون معارض با تامین منابع آبی ظرفیت خوبی برای ایفای نقش بیش از پیش در شکوفایی اقتصاد کشور و اشتغالزایی دارد.

جمعه‌ای خاطر نشان کرد: داشتن زمین‌های بدون معارض و سهل‌الوصول بزرگترین مزیت در توسعه صنعتی و نقش ‍‌آفرینی در اقتصاد کشور به شمار می‌رود که چنین مزیتی قابل انتقال نیست و در همه جای کشور وجود ندارد، اما استان سمنان برای استفاده از این ظرفیت نیازمند تامین آب است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: رفع کم‌آبی در استان نیازمند فکر اساسی است و انتظار می‌رود برای زدودن این چالش با اهتمام ویژه مسوولان اقدام اساسی انجام شود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

استان سمنان با کاهش ۵٢ درصدی میانگین بارش، از ابتدای مهر ٩٩ تا ششم اردیبهشت امسال نسبت به بلندمدت، هفتمین استان خشک کشور است، از ابتدای مهر٩٩ تا اوایل اردیبهشت میانگین بارش در استان سمنان ۵۱ میلیمتر و در مدت مشابه سال زراعی قبل میانگین بارش ۱۳۷.۳ میلیمتر بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده