تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۰۴۳۷۳
نماینده مجلس:

فناوری به فرآوری صنایع معدنی استان سمنان کمک کند

‌می‌متالز - نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان مانند معادن، گفت: ارتقای فناوری باید مانع خام‌فروشی شود و مواد معدنی فرآوری شده صادر شود.

به گزارش می‌متالز، عباس گلرو عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت: امید است با همکاری ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشکل کم‌آبی استان سمنان حل شود.
وی پیشنهاد داد: می‌توان در مصرف آب هم از با استفاده از فناوری، مصرف را بهینه کرد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در مجلس شورای اسلامی با "طرح جهش تولید دانش بنیان" با ۲۰۷ رای مثبت موافقت شد و به کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون صنعت و معدن به عنوان کمیسیون فرعی بازگشت.
گلرو افزود: در این طرح بیش از ۱۰۰ مورد از موانع شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف می‌شود.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی هم‌پای دولت در راستای ارتقای سطح نوآوری، فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، کم آبی را چالش اصلی صعت استان دانست و گفت: لازم است اجرای طرح انتقال آب خزر به استان سمنان، به عنوان مطالبه‌ای مردمی با توجه بیشتر رییس جمهوری تسریع شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز گام اول ساختمان کارگاهی رویش فناوری و مراکز رشد شماره ۲ و نوآوری آب، انرژی و کشاورزی را در شاهرود افتتاح کرد.

وی در ادامه بعد از بازدید از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ماشین آلات و همچنین محل پیشنهادی پردیس فناوری و نوآوری (کارخانه نوآوری)، مرکز نوآوری‌ها و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را افتتاح و با حضور در شهرک صنعتی شاهرود از خط تولید شرکت دانش‌بنیان ریخته‌گری دقیق پارس و شرکت دانش‌بنیان شتابدهی نوآوری و تجاری‌سازی فناوری‌های انرژی بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان رفت و با حضور در دانشگاه دامغان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان، آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM را افتتاح کرد.

معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهوری در شهرستان سمنان علاوه بر افتتاح دو طرح، در نشست شورای اداری استان در استانداری حضور یافته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده