تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۰۹۷۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی تکنیکال قیمت زغال سنگ

‌می‌متالز - روند کلی قیمت هر تن زغال سنگ در بازار لندن، صعودی برآورد می‌شود. با توجه به عبور از محدوده ۴۷ دلار می‌توان انتظار داشت در هفته‌های آتی قیمت تا محدوده‌های ۶۰ دلار نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، البته محدوده‌های مقاومتی ۵۰، ۵۲، ۵۴ و ۵۸ دلار می‌توانند مانع رسیدن قیمت به محدوده‌های ۶۰ دلار شوند. در این میان سطح ۵۰ دلار از اهمیت ویژه‌ای در بین تحلیلگران برخوردار است. اگر به دلیل رسیدن به محدوده مقاومتی یا حضور در محدوده‌ای که بعد از چند روز متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم و به آن منطقه اشباع خرید می‌گوییم، روند قیمت زغال سنگ تغییر کند، سطوح ۴۷ دلار و ۴۴ دلار به عنوان حمایت معرفی می‌شوند.

روند صعودی نیز می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند. در صورت افزایش قیمت‌ها اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۰ دلار است. شکسته شدن این منطقه به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی افزایش داده و خریداران ریسک‌گریز را وارد بازار می‌کند. بعد از عبور از این سطح، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۵۴ تا ۵۵ دلار است. در صورت کاهش قیمت‌ها محدوده خط روند صعودی میان‌مدت، می‌تواند نقش حمایتی بسیار خوبی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، نشانه نزولی نخواهد بود، ولی ترس‌ها را از آغاز اصلاح قیمت‌ها افزایش خواهد داد. از طرفی محدوده خط روند صعودی بلندمدت برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. این محدوده نیز در هنگام کاهش قیمت‌ها می‌تواند نقش حمایتی بسیار خوبی بازی کند، شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است. در صورت کاهش قیمت زغال سنگ، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۴ دلار است. در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای تشکیل روند نزولی افزایش می‌دهد.

سمانه عاملی / کارشناس بازار

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده