تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۰۹۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

رقابت با قلب اروپا / حضور یاران غار بورس در جبهه دشمن

‌می‌متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حضور یک چهره بورسی در ستاد انتخاباتی و عناد پیشکسوت بورس با بورس و...

به گزارش می‌متالز به نقل از بورس نیوز، دیشب اهالی ملاصدرا باز غافلگیرمان کردند و با یک فلاش بک، بازار را به تنظیمات کارخانه بازگرداند! فقط چندین ماه وقت و هزینه آقایان صرف شد تا برنامه بچینند که چطور با دامنه بازی کنند و سهم‌ها هم در صف فروش قفل شد و آخر هم هیچ! جیب مردم هم که همواره متعلق به خودشان بوده و هر جور از آن خاصه خرجی کنند، به جایی بر نمی‌خورد!



نظارتی به سستی پوست تخمه

اما امروز هم بازگشایی‌های بدون دامنه و سقوط قیمت سهم‌هایی که در ۹ ماه گذشته افت سنگینی داشته، قلب سهامداران را به درد آورد! هر چند دست درازی پاستور به بورس بازان درست نبود؛ ولی از این اتفاق ننگین تر، سکوت ناظران بازار بود؛ وقتی سهم‌ها را بالا می‌بردند تا جیب سهامدار را بزنند و این دوستان بدتر از دشمن، تخمه می‌خوردند و تماشا می‌کردند!



مدیریت ستاد انتخاباتی هم به بورسی‌ها رسید

بعضی مدیران بورسی هم انگار همه جوره از آب کره می‌گیرند! حالا هم که بازار در سراشیبی افتاده و نوسان گیری خیلی شیرین نیست؛ خودشان را به کاندیدا‌های پاستور گره زده اند و تبلیغات چی این دوستان شده اند! ریاست ستاد انتخابات، گوارای وجودتان! اما کاندیدا‌های محترم حواس شان باشد، فکر نکنند یک شیپورچی بورسی یعنی جلب نظر موافق ۵۰ میلیون سهامدار...



رقابت با قلب اروپا

بعضی بزرگواران هم فسفر سوزانده و کشف کرده اند هزینه مسکن در پایتخت ما از هزینه مسکن در قلب اروپا هم بیشتر است! به این اندیشمندان بگوئید اشکالی ندارد؛ در عوض حقوق و دستمزدمان رتبه دوم در فهرست ارزان‌ترین نیروی کار دنیا را از آن خود کرده و حداقل دستمزد یکسال خیلی از ما، از حداقل دستمزد ۱ ماه خیلی از انها، کمتر است! اینجا نه فقط بورس و مسکن که همه چیز حباب دارد؛ غیر از جان آدمیزاد.



یار غار بورسی‌ها به دشمن پیوست

و خبر خوب پایانی اینکه ریزش بازار سرمایه اگرچه سهامداران را در چاه زیان گرفتار کرد؛ اما خدا را شکر دست خیلی‌ها را رو کرد. باز هم یکی از پیشکسوتانی که عمری نان بورس خورده و افتخارشان فعالیت در بازار سرمایه بود، حالا که مدتی است در جمع گعده نشینان راه نیافته، شمشیر از رو بسته و تزریق نقدینگی به این بازار را زیر سوال بردند! بیچاره مردم که با طناب پوسیده این کارشناس نما‌ها به چاه رفتند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده