تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۰۹۸۵۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت:

سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پارسال برای شهرک‌های صنعتی هزینه شد

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پارسال برای تامین زیرساخت شهرک‌های صنعتی کشور هزینه شد که این رقم برای سالجاری چهار هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی "چمن سلطان " الیگودرز افزود: تلاش می‌شود رقم چهار هزار میلیارد تومان امسال به طور کامل جذب و تخصیص داده شود.

رسولیان گفت: برای لرستان نیز مقرر شد شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه‌های کوچک توسعه یابند به همین منظور در توافق با نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان، سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی ۱۰ کارگاه کوچک انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان فضای مناسبی در نظر گرفته شده است تا سرمایه‌گذاری‌های لازم به خوبی صورت پذیرد و این در حالی است که سال گذشته برای این استان بیش از ۱۴ میلیارد تومان از محل منابع ملی به ویژه مناطق محروم هزینه شد.

وی افزود: در مناطق محروم نیز حداقل ۵۰ درصد تخفیف برای ورود سرمایه‌گذاران به استان در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند مشوقی برای حضور سرمایه گذاران در لرستان باشد.

رسولیان با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار برای شهرک چمن سلطان و تامین گاز آن تصویب شده است تصریح کرد: افرادی که در این مناطق محروم سرمایه گذاری کنند از ۵۰ درصد تخفیف هزینه‌ها بهره مند می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه لرستان بخش شهرک‌های صنعتی است، به همین منظور مهمترین برنامه‌های ما در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق محروم از جمله این استان است.

لرستان در مجموع ۱۸ شهرک صنعتی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که قابلیت استقرار واحد‌های صنعتی و ۳۰ درصد صنایع استان در آن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده