تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۰۹۹۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل کار استان سمنان:

تونل ۴۲ معدن طزره موقتاً تعطیل شد/ سطح ایمنی کارگاه بررسی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تونل شماره ۴۲ از سری معادن زغال سنگ طزره متعلق به شرکت البرز شرقی برای رسیدگی بیشتر به مسائل ایمنی موقتاً تعطیل است.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل غنیان با اشاره به فوت دو کارگر جوان معدن طزره به دلیل ریزش بخشی از کارگاه تونل ۴۲ در معدن طزره در شمال دامغان، بیان کرد: این معدن متعلق به البرز شرقی است و برای بررسی ایمنی بیشتر موقتاً تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ ایمنی باید تکلیف این تونل مشخص شود، تاکید کرد: تا پیش از اجرای عملیات کارشناسی این معدن بازگشایی نمی‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه بازرسان اداره کار دامغان به محل اعزام تا دلایل اصلی ریزش تونل و مرگ دو کارگر در این منطقه را بررسی کنند، گفت: عوامل اصلی دخیل در وقوع حادثه ابتدا شناسایی و بعد درباره رفع آن تصمیم‌گیری می‌شود، اما تا آن زمان تونل تعطیل است.

غنیان با بیان اینکه طی هماهنگی با دادستان دامغان و شرکت البرز شرقی شاهرود فعالیت‌های استخراج در تونل ۴۲ موقتاً به حالت تعلیق درآمده است، گفت: کارگروهی برای تعیین علت ریزش و فوت کارگران ایجاد شده است.

به گزارش مهر، تونل ۴۲ از سری تونل‌های معدن زغال سنگ طزره در شمال دامغان بعد از ظهر شنبه هفته جاری ریزش کرد و دو کارگر ۳۰ و ۳۵ ساله در آن محبوس شدند، اما شب گذشته پیکر بی جان این دو کارگر یافت شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده