تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۰۹۹۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بررسی تکنیکال قیمت فلز سرب

‌می‌متالز - در چهار هفته گذشته قیمت فلز سرب حدود ۱۲ درصد افزایش داشت و از محدوده یک هزار و ۹۸۵ دلار به محدوده ۲ هزارو ۲۳۰ دلار رسید. روند صعودی قیمت مس در حدود ۴۵ روز کاری قبل به سمت پایین شکسته شد و بعد از آن تا محدوده‌های یک هزار و ۹۳۰ دلار کاهش داشت، ولی در این منطقه حمایتی فشار عرضه‌ها کم شد و سرب دوباره به مدار صعودی برگشت. مهم‌ترین اتفاق در چند روز کاری گذشته عبور قیمت فلز سرب از محدوده سقف قبلی یعنی ۲ هزار و ۱۷۵ دلار است.

به گزارش می‌متالز، این موضوع امید‌ها را نسبت به افزایش قیمت بیشتر کرد و در حال حاضر انتظار می‌رود، سرب از محدوده‌های مقاومتی ۲ هزار و ۳۰۰ دلار، ۲ هزار و ۳۵۰ دلار و ۲ هزار و ۳۸۰ دلار عبور کند و به هدف ۲ هزار و ۴۲۰ دلار نزدیک شود. سرب در روند صعودی قدرتمندی در حال حرکت است و فعلا احتمال افزایش قیمت‌ها بیش از کاهش قیمت‌هاست، ولی در حال حاضر قیمت به روند صعودی بلند‌مدت شکسته شده برخورد کرده که با احتساب چند روز افزایش قیمت و حضور در منطقه اشباع خرید، ممکن است به این محدوده واکنش نشان دهد و به مدار نزولی برگردد. در صورت رخ دادن سناریوی کاهشی، محدوده خط روند صعودی کوتاه مدت و میان مدت می‌توانند مانع ریزش قیمت‌ها شوند، همچنین سطوح قیمتی ۲ هزار و ۱۷۵ دلار، ۲ هزار و ۱۰۰ دلار و ۲ هزار دلار، می‌توانند به عنوان حمایت نقش خوبی بازی کنند. در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ هزار و ۲۱۰ دلار است. در صورت عبور از این محدوده، سطح ۲ هزار دلار مهم‌ترین محدوده حمایتی به شمار می‌آید.

روند صعودی بلند‌مدت شکسته شده، در این مقطع زمانی می‌تواند به عنوان مقاومت عمل کند و برای روند صعودی مشکلاتی ایجاد کند. روند صعودی کوتاه مدت، شیب تندی دارد و شکسته شدن آن نشانه نزولی نیست، ولی می‌تواند یکی از نشانه‌های اصلاح قیمتی یا زمانی باشد. اگر قیمت‌ها کاهش داشته باشند، روند صعودی میان مدت به عنوان حمایتی بسیار قدرتمند نقش بازی خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این محدوده به سمت پایین وارد فاز نزولی و ریزش قیمتی خواهیم شد. در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ هزار و ۲۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی نیست، ولی می‌تواند کمی امیدواری به فعالان این بازار بدهد.

سمانه عاملی / تحلیلگر بازار

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده