تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۱۰۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش دو برابری اشتغال صنفی در البرز/ رشد ۳۷ درصدی صدور پروانه‌های کسب

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به فعالیت ۸۳ هزار و ۹۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان البرز، از رشد ۲ برابری اشتغال صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رامین ربیعی ضمن اعلام این خبر افزود: آمار‌های سازمان صمت البرز نشان می‌دهد تعداد پروانه‌های کسب صادرشده فروردین سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۷ درصدی به عدد ۳۲۵ فقره رسیده است؛ همچنین تعداد اشتغال صنفی استان نیز در همین بازه زمانی با ۱۹۶ درصد رشد به عدد یک هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، ضمن اشاره به وجود ۹۰۱ کارت بازرگانی معتبر در استان تصریح کرد: در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فروردین ۹۹ تعداد ۲۱ کارت بازرگانی صادر یا تمدید شده است که در سال گذشته این عدد ۱۳ مورد بوده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: در فروردین سال جاری ۱۵ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شدند که در مدت مشابه سال قبل این عدد صفر بود همچنین در فروردین امسال برای ۱۲ نفر کارت قالیبافی صادر شد که این عدد در سال گذشته صفر نفر بوده است.

وی ادامه داد: تمدید کارت‌های قالیبافی در فروردین ۹۹ به تعداد ۲۱ نفر بوده است که در مدت مشابه سال جاری به عدد ۲۵ نفر رسید همچنین صدور و تمدید جواز تاسیس یا پروانه تولید فرش دستباف نیز در فروردین سال ۹۹ صفر بود که در مدت مشابه سال جاری به ۴ مورد رسیده است.

بنا به گفته این مقام مسئول ۸۳ هزار و ۹۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان البرز مشغول به فعالیت هستند و میزان اشتغال استان در حوزه تجارت ۲۰۷ هزار و ۸۳۸ نفر است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است البرز در خاتمه اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبر این سازمان از همان روز‌های نخست سال جدید تمام تلاش خود را معطوف به تحقق این شعار نموده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده