به گزارش میمتالز، توسعه ارائه خدمات بیمهای مناسب به بیمه گذاران از اولویتهای این شرکت در سال ۱۳۹۹ بود که میتوان در این خصوص به افزایش ۸۵ درصدی مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه آسیا در سراسر کشور اشاره کرد. این مراکز از ۲۱۷۶ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۴۰۲۱ مرکز درمانی در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرد ه اند که در این میان استان تهران با ۱۰۹۷ مرجع درمانی و افزایش ۶۴ درصدی، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
این گزارش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و جهت تلاش در راستای کاهش پرداخت نقدی بیمه شدگان، میافزاید: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و تنها از طریق ارائه کارت ملی، ارسال پیامک صدور معرفی نامه با ذکر مبلغ هزینه و ارسال پیامک بررسی، ارزیابی و پرداخت خسارت به بیمه شده، راه اندازی شبکه ملی کارشناسان آنکال درمان بیمه آسیا در راستای حل مشکلات احتمالی بیمه شدگان در مراجعه به مراکز درمانی، از برنامههای مهم بیمه آسیا در سال ۱۳۹۹ بود که به نحو شایستهای به اجرا درآمد.
بر اساس این گزارش، تسویه به موقع و به روز با مراکز درمانی طرف قرارداد، استفاده از ارزیابان خسارت مورد تایید بیمه مرکزی در روند بررسی و پرداخت خسارتها و کسب رضایت حداکثری بیمه شدگان بالاخص بیمه گذاران عمده و بزرگ، و همچنین مساعدت ویژه و حمایت از بیمه شدگان در موارد خاص و فوری و نیز پرداخت سریع خسارت بیماران کرونایی بالاخص بیماران بستری، از ویژگیهای ممتاز عملکرد بیمه آسیا در سال گذشته در حوزه بیمههای درمانی بوده است.