تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۲۹
بازدید: ۵۶۶
کد خبر: ۲۱۰۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر کنترل کیفی مجتمع مس سرچشمه:

اشتغالزایی 700 نفری در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر

می متالز - مدیر کنترل فرایند وبرنامه ریزی تولید مجتمع مس سرچشمه از اشتغالزایی 700 نفر در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر در شهرهای رفسنجان، سیرجان، شهربابک و کرمان خبر داد.
اشتغالزایی 700 نفری در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس محمد رضا دهشیری در خصوص عملکرد شش ماهه نخست امسال این واحد اظهار داشت: یکی از مهمترین موارد کاری ما تبدیل مواد سرد به مس بلیستر که در واقع یکی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب به شمار می رود، می باشد.
وی افزود: در این راستا با همت پرسنل واحد کنترل کیفی، با اینکه پیش بینی کرده بودیم در طول سال۱۵ هزار تن بلیستر از مواد سرد تولید شود اما فقط در شش ماهه اول امسال 12 هزار و 200 تن مس بلیستر از آنها دریافت کردیم که بیش از برنامه پیش بینی شده بود.
وی بیان کرد: با تبدیل مواد سرد به مس بلیستر  دیگر چالشی به نام مس قراضه ونیاز به منابع بیرونی برای تأمین آن نداریم.
مدیر کنترل فرایند وبرنامه ریزی تولید مجتمع مس سرچشمه از اشتغالزایی 700 نفر در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر در شهرهای رفسنجان، سیرجان، شهربابک و کرمان خبر داد و افزود: یک کارگاه در سیرجان، سه کارگاه در شهربابک، ۹ کارگاه در رفسنجان و دو کارگاه در کرمان در رابطه با تبدیل مواد سرد به بلیستر فعالیت می کنند.
دهشیری تصریح کرد: با راه اندازی این کارگاهها، ارزش افزوده خیلی خوبی برای  شرکت مس ایجاد شده و با حذف  خرید قراضه مس  از نظر اقتصادی به نفع شرکت مس بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم 10 کارگاه دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم که از این تعداد چهار کارگاه در شرف  راه اندازی وتولید هستند و پیش بینی می کنیم 6 کارگاه دیگر نیز تا پایان امسال به آن اضافه شوند.
مدیر کنترل فرایند وبرنامه ریزی تولید مجتمع مس سرچشمه در توضیح نحوه کار این کارگاهها اضافه کرد: در این کارگاهها مواد سرد تولیدی ذوب، لجن کارخانه غبار لیچینگ و سرباره های کنورتر کارخانه خاتون آباد و آجرهای نسوزی که در سالیان سال در کوره ها عوض شده مجموع اینها را به این کارگاهها  تحویل می دهیم و این کارگاهها به  روش  ذوب  ضایعات آنها را جدا می کنند و باقیمانده آن را به صورت مس بلیستر تحویل می دهند.

منبع: روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده