تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۱۰۵۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اختصاص۳میلیارد تومان به اجرای معدن دیشموک

اختصاص۳میلیارد تومان به اجرای معدن دیشموک
‌می‌متالز - معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه میلیارد تومان برای اجرای طرح معدن نیترات دیشموک اختصاص یافته است.

به گزارش می‌متالز، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در بازدید از پروژه معدن لیراب از تصویب سه میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات اشتغال روستایی استان به این پروژه خبر داد.

سید حشمت الله صمیمی دوست گفت: طی دو سال گذشته تلاش‌های بسیار خوبی به منظور حمایت از سرمایه گذار انجام که از محل تسهیلات اشتغال روستایی استان اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان مصوب که بخشی از آن به سرمایه گذار پرداخت شده است.

وی افزود: در بحث تامین زیرساخت‌های این طرح از قبیل جاده دسترسی و برق مورد نیاز پیگیری‌های لازم انجام شد تا امکانات اولیه همچون جاده دسترسی مناسب برای رونق اشتغالزایی منطقه ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:در این طرح ۴۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به آخرین آمار صنعت و معدن و تجارت استان در خصوص میزان ذخایر معدنی این طرح گفت: در مرحله اول بهره برداری میزان ذخیره این معدن ۵۰۰ هزار تن پیش بینی شده است.

صمیمی دوست با اشاره به کاربرد‌های معدن نیترات پتاسیم افزود: مواد تولیدی این معدن در صنایع نظامی، غذایی، کشاورزی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: سایر مواد تولیدی این معدن همچون آهک میکرونیزه در صنایع فولاد، سیمان و آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده