تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۱۰۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

بررسی برنامه عملیاتی توسعه صنعت ماشین سازی/ تصویب پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت ماشین سازی

‌می‌متالز - برنامه عملیاتی توسعه صنعت ماشین سازی به عنوان یکی از صنایع راهبردی در توسعه صنعتی کشور با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی «معاون امور صنایع وزارت صمت» در جریان این نشست تخصصی از تصویب پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت ماشین سازی خبر داد و گفت: این برنامه راهبردی در راستای سند توسعه ماشین سازی به تایید معاونان وزیر صنعت، معدن وتجارت رسید و در آینده‌ای نزدیک جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

ضرورت تکمیل زنجیره صنعت ماشین سازی

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره صنعت ماشین سازی خاطر نشان‌کرد: شناسایی واحد‌های تولیدی با سطح فناوری بالا و تکمیل زنجیره تولید صنایع بالادست و همچنین برنامه ریزی برای تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت ماشین سازی از جمله راهبرد‌های این برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده است.

تعمیق ساخت داخل ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

معاون امور صنایع وزارت صمت تعمیق ساخت داخل ماشین آلات وتجهیزات صنعتی را از دیگر راهبرد‌های این برنامه برشمرد و خاطر نشان کرد: مدیریت واردات ماشین آلات و تجهیزات و همچنین طراحی و تولید ماشین ابزار‌های پیشرفته از جمله موضوعاتی است که در این برنامه اجرایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

محسن صالحی نیا «معاون وزیر و رییس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران» و برات قبادیان «معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت» نیز در این نشست ضمن بررسی برنامه عملیاتی توسعه صنعت ماشین سازی، راهکار‌های پیشنهادی برای ارتقاء جایگاه این صنعت تخصصی ارائه کردند.

گفتنی است این برنامه عملیاتی پس از بررسی و اصلاحات نهایی از سوی وزیرصنعت، معدن وتجارت به عنوان برنامه عملیاتی این صنعت راهبردی ابلاغ خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده