تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۱۰۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«پاسارگاد» در میان ۵۰۰ بانک برتر در جهان

«پاسارگاد» در میان ۵۰۰ بانک برتر در جهان
‌می‌متالز - در رتبه‌بندی ۵۰۰ بانک برتر جهان سال ۲۰۲۱ میلادی، جایگاه بانک پاسارگاد را با ۸۹ پله صعود، در رتبه ۲۹۰ برترین بانک‌های جهان رتبه‌بندی کرد.

به گزارش می‌متالز، بانک پاسارگاد برای چندمین سال متوالی در فهرست ۵۰۰ بانک برتر جهان قرار گرفت. براین‌اساس، موسسه Brand Finance و نشریه The Banker (زیرمجموعه‌ای از نشریه معتبر «فایننشیال تایمز»)، در رتبه‌بندی ۵۰۰ بانک برتر جهان سال ۲۰۲۱ میلادی، جایگاه بانک پاسارگاد را با ۸۹ پله صعود، در رتبه ۲۹۰ برترین بانک‌های جهان رتبه‌بندی کرد.

این در حالی است که بانک پاسارگاد در طول ۶ سال گذشته، به صورت مستمر در این فهرست قرار داشته و بار‌ها به‌عنوان برترین بانک منطقه خاورمیانه هم انتخاب شده است. اهمیت این موضوع از این‌جهت است که به دلیل اعمال تحریم‌های مالی و بانکی ظالمانه بر اقتصاد ایران و دشواری همکاری‌ها میان بانک‌های داخلی و خارجی، بانک پاسارگاد در رقابتی نابرابر با بانک‌های بین‌المللی کشور‌هایی مانند امارات متحده عربی، ترکیه و عربستان سعودی، از سایر بانک‌های ملی و منطقه‌ای پیشی گرفته است.

بانک پاسارگاد در سال ۲۰۱۵ و در اولین سال حضور خود در این رتبه‌بندی، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته موفق به کسب رتبه ۳۲۸ بین ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا شد. در سال ۲۰۱۷ این بانک علاوه بر اخذ رتبه ۱۷۵ بین ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا، به عنوان تنها بانک ایرانی در میان ۱۰ برند برتر بانکی خاورمیانه نیز انتخاب شد. بانک پاسارگاد درسال ۲۰۱۸ نیز به‌عنوان ۱۶۶ امین برند بانکی برتر جهان بین ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا قرار گرفت.

بانک پاسارگاد در رقابت میان بانک‌های ایرانی در داخل کشور هم بسیار موفق عمل کرده است. بر این اساس، طبق ارزیابی‌های «مؤسسه بنکر»، بانک پاسارگاد در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی موفق به کسب عنوان «بانک سال» (Bank of the Year) در جمهوری‌اسلامی ایران شد.

همچنین توسط این مؤسسه در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵،۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی، به عنوان «بانک برتر اسلامی» (Islamic Bank of the Year) جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. شایان ذکر است که رتبه‌بندی این دو موسسه، با استفاده از شیوه Royalty Relief انجام گرفته است. در این شیوه، برای ارزش‌گذاری برند بانک‌ها، از روش تنزیل جریان ورودی آتی دارایی‌های فکری و برند، جهت محاسبه ارزش خالص فعلی بانک (Net Present Value) استفاده می‌شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده