تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۱۰۷۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع عمومی شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ملی انفورماتیک مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حضور نمایندگان سهامداران شرکت برگزار و صورت‌های مالی ارائه شده به تصویب رسید.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بعد از ظهر روز ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری به ریاست دکتر اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و با حضور معاون اداری و مالی بانک مرکزی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد گروه ملی انفورماتیک و سهامداران این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر رحمت‌الله صادقیان مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک با ارائه گزارش اقدامات و دستاورد‌های این شرکت در سال گذشته به تشریح برنامه‌های آتی شرکت در سال جدید پرداخت.

دکتر صادقیان با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت‌های شرکت ملی انفورماتیک در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیکی کشور تاکید کرد: ارکان برنامه‌های راهبردی شرکت ملی بر این اصل استوار است که در مقام پیشرو و پیشران فناوری‌های مالی، دسترسی آسان، مقرون به صرفه، امن و قابل اطمینان عموم مردم به خدمات بانکی و پرداخت را در بازار‌های پولی و سرمایه میسر کنیم.

ایشان ضمن ارائه آمار‌هایی از دستاورد‌های موثر و قابل توجه شرکت ملی در سال گذشته، اظهار داشتند: با توجه به چالش‌ها و پیچیدگی‌های سال گذشته از جمله فراگیری بیماری کرونا در سطح وسیع و نیز تداوم اعمال تحریم‌های ظالمانه بر نظام بانکی و اقتصادی کشور، روند فعالیت‌های شرکت به صراحت از موفقیت و حرکت روبه رشد گروه ملی انفورماتیک حکایت دارد و پیش بینی می‌کنیم آینده روشن و موفقی پیش رو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تصریح کرد: فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در گروه ملی انفورماتیک همگی در راستای تحقق اهداف کلان نظام بانکی است و بر اساس راهبرد‌های ترسیم شده، این گروه علاوه بر نقش آفرینی موثر در نظام بانکی کشور، در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز گام‌های قابل توجهی برداشته و با عاملیت شرکت‌های زیرمجموعه از جمله شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت شاپرک و کاشف، اقدامات مهمی در این حوزه به انجام رسانده است.

در ادامه جلسه، دکتر اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی، که به‌عنوان رئیس مجمع سخن می‌گفت، ضمن تقدیر و تشکر از هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی برای عملکرد یک سال گذشته شرکت، دستاورد‌های قابل قبول این شرکت را حاصل تلاش، تعامل و همکاری موثر در بخش‌های مختلف از جمله معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی تا شرکت‌های زیر مجموعه گروه ملی دانسته و تاکید کرد: هماهنگی و همفکری در این مجموعه در دوران جدید، بیش از همیشه قابل توجه و موثر بوده است و باید از زحمات و تلاش‌های هماهنگ معاون محترم فناوری‌های نوین جناب آقای دکتر محرمیان و صدالبته مدیرعامل محترم گروه آقای دکتر صادقیان تشکر ویژه داشت.

دکتر کمیجانی ضمن ابراز خرسندی از ارائه دقیق و شفاف آمار و عملکرد شرکت ملی انفورماتیک تصریح کرد: با وجود همه مشکلات موجود در سال گذشته از جمله فراگیری ویروس کووید ۱۹ که فعالیت‌های بانکی و مالی را در کشور با چالش‌های جدیدی مواجه کرد، اما مدیریت این شرایط کارنامه قابل قبولی برای شرکت ملی انفورماتیک و شرکت‌های تابعه کسب کرد که حاصل این فعالیت‌ها و دستاوردها، نوید بخش آینده‌ای موثر در صنعت بانکداری کشور است که امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

در پایان این جلسه ضمن استماع گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت، با موافقت اکثریت اعضا و سهامداران، صورت‌های مالی شرکت تصویب و در خصوص سایر موارد مندرج در دستور جلسه اتخاذ تصمیم شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده