به گزارش میمتالز، عطااله معروفخانی در ابتدای این دیدار و در بخش اول سخنان خود از زحمات روابط عمومی تقدیر و اظهار داشت: بنگاههای موفق روابط عمومیهای موفقی را در کنار خود دارند و هر چقدر روابط عمومی قوی باشد و خوب عمل کند موفقیت بنگاه اقتصادی را در همه حوزهها به همراه دارد.
وی اظهار داشت: رصد کردن رقبای داخلی و خارجی و تبلیغات در جذب مشتری نقش اساسی و کلیدی دارد.
مدیر عامل فولاد هرمزگان اهمیت روابط عمومی را در سطح سایر معاونتها دانست و گفت: اگر روابط عمومی خوب عمل کند دیگر فعالیتها در معاونتهای دیگر هم دیده میشود و در نهایت عملکرد شرکت قطعا منعکس خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان یکی از وظایف اصلی روابط عمومی را برند سازی عنوان کرد و گفت: کمپانیهای بزرگ دنیا، تبلیغات موثر را یکی از روشهای اصلی برند سازی میدانند و
ما در کشورمان میبایست در برند سازی محصول خود بیشتر و بهتر عمل کنیم، زیرا اگر محصول ما به یک برند جهانی تبدیل شود منجر به ارتقا کیفیت و پیشرفت تکنولوژی و افزایش درآمد میگردد و افزایش درآمد شرکت منجر به توجه بیشتر به وضعیت معیشت کارکنان میگردد؛ و این مهم وظیفه روابط عمومی و کارکنان آن را سنگینتر میکند.
مهندس معروفخانی بخش بزرگی از موفقیتها کسب شده را مرهون عملکرد خوب روابط عمومی در معرفی شرکت و محصولات آن از طریق تبلیغات دانست و با تاکید بر اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: تبلیغات موثر در رسانهها باعث ایجاد برند و رشد شرکت میشود.
معروفخانی با اشاره به اهمیت و نقش کارگران در تولید کیفی، ایجاد انگیزه و جو روانی مثبت در بین کارکنان را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی دانست و گفت: اگر روابط عمومی این جو مثبت را ایجاد کند کارکنان پرتلاش و گرانقدر هم با انگیزه فعالیت میکنند و منجر به بالا رفتن تولید و کیفیت محصول میشود و هر چقدر کیفیت محصول ارتقا یابد تضمین در فروش به مشتریان داخلی و خارجی را در پی دارد.
مهندس معروفخانی با اشاره به تولید فکر و ایجاد انگیزه در سازمان گفت: استعداد رسانهای کارکنان روابط عمومی نسبت به دیگر کارکنان شرکت بالاتر است پس کارکنان روابط عمومی میبایست در اتاق فکر خود تولید فکر و محتوای مناسب در راستای بالاتر رفتن انگیزه همکاران داشته باشند. نتیجه بالا رفتن انگیزه کارکنان ارتقا کیفیت کالا و فروش محصول و در نهایت افزایش درامد است که در پی افزایش درامد کیفیت معیشت کارکنان هم ارتقا خواهد یافت.
معروفخانی رصد اخبار در رسانهها و پاسخگویی را وظیفه دیگر روابط عمومی دانست و گفت: انتشار اخبار شرکت و رصد اخبار در رسانهها، پاسخگویی مناسب، به موقع و با درایت را از اهم کارهای روابط عمومی عنوان کرد.
معروفخانی در بخش دوم از سخنان خود به اهمیت کارکنان در همه ردههای سازمان پرداخت و گفت: اعتقاد بنده این است که انگیزه کارکنان با موفقیت شرکت گره خورده و افزایش انگیزه کارکنان منجر به موفقیتهای بعدی شرکت میگردد.
وی توجه ویژه به معیشت کارکنان به ویژه کارکنان زحمت کش پیمانکاری در شرکت فولاد هرمزگان را از برنامههای خود عنوان کرد و تاکید کرد: تولید و موفقیتهایی که کسب میکنیم مرهون زحمات همه کارکنان شرکت از مدیران تا کارکنان در همه ردهها میباشد، پس میبایست در پرداخت پاداشها بازنگری و این زحمات به نحوی پاسخ داده شود.
وی اولین قدم در توجه به کارگران شرکت را اهدای بستههای معیشتی به مناسبت عید سعید فطر عنوان داشت و گفت: این ابتدای راه است و انشالله سعی بر آن است تا در قدمهای بعدی موارد مشابه بیشتری را داشته باشیم.
مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار داشت: درسال جاری با هر رکورد ماهیانه پاداش ویژهای به کلیه کارکنان و کارگران به صورت مستقیم اهدا خواهد شد.
در ادامه رضا صفریان مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان نیز با ارائه گزارش عملکرد روابط عمومی گفت: نگاه مدیران ارشد به روابط عمومی و حمایت از برنامهها و اقدامات در این حوزه قطعا به رشد مجموعه کمک خواهد کرد.
صفریان اظهار داشت:روابط عمومی فولاد هرمزگان همواره تلاش کرده است با تعامل و همکاری و ارتباطات دوسویه در جهت منافع سازمان حرکت کند.
وی ایجاد تصویر مثبت سازمانی با تعاملات ارزش افزا را ماموریت روابط عمومی فولاد هرمزگان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ارتباطات و تعاملات روابط عمومی در همه حوزهها به نحوی تعیین شده است که بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم