تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۱۱۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در آمار مقدماتی تولید وزارت صمت؛

بیشترین درصد تغییر تولید به آلومینیوم اختصاص یافت

‌می‌متالز - در آمار مقدماتی تولید محصولات منتخب صنعتی و معدنی سال ۹۹ که از سوی وزارت صمت منتشر شده است بیشترین درصد تغییر مربوط به شمش آلومینیوم خالص بوده که ۵۵.۵ درصد نسبت به سال ۹۸ با رشد تولید همراه شده است.

به گزارش می‌متالز، با نگاهی بر خلاصه عملکرد سال ۹۹ می‌بینیم، در حوزه پتروشیمی میزان تولید ۶۰.۷ میلیون تن بوده و درصد تغییر آن نسبت به سال ۹۸ به ۸.۹ درصد رسیده است.

در زمینه تولید شمش آلومینیوم نیز میزان تولید در سال ۹۹ به میزان ۴۴۶.۶ هزار تن بوده که رشد ۵۵.۵ درصدی نسبت به سال ۹۸ داشته است.

میزان تولید فولاد خام کشور در سال ۹۹ به مقدار ۲۸.۴ میلیون تن به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۸ با رشد ۷.۳درصدی همراه شده است.

سیمان نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات صنایع معدنی، به میزان ۶۹.۴ میلیون تن تولید شده و رشد ۱۲.۵درصدی را داشته است.

همچنین در زمینه تولید ماشین لباسشویی میزان تولید ۱۱۱۹.۳ هزار دستگاه به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۸ با تغییر ۵۱.۲ درصدی همراه گشته است.

در حوزه تولید انواع سواری نیز طبق آمار وزارت صمت، میزان تولید ۹۰۳.۸ هزار دستگاه بوده که درصد تغییر آن نسبت به سال ۹۸ به میزان ۱۹.۱ درصد بوده است.

شایان ذکر است، به صورت کلی، بیشترین میزان تغییر تولید کالا‌های منتخب صنعتی و معدنی مربوط به الیاف اکریلیک، شمش آلومینیوم خالص، کامیون، کامیونت و کشنده، ماشین لباسشویی، کمباین بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده