تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۱۱۱۵۲
سرویس خبر : انرژی
دشتی اردکانی خبر داد؛

ارائه مجوز صندوق توسعه برای تسهیلات دهی به پالایشگاه‌های کوچک

‌می‌متالز - عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی گفت: اعضای هیات امنای این صندوق به منظور اجرای مصوبه مجلس درباره استفاده پالایشگاه‌های کوچک و بخش‌های مستعد دیگر از تسهیلات این صندوق برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی مجوز‌های لازم را تصویب کردند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا دشتی اردکانی عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۰ به ریاست رئیس‌جمهور گفت: اعضای هیات امنای این صندوق به عنوان اولین دستور جلسه خود با توجه به وضعیت اقتصادی کشور متاثر از شیوع کرونا و تحریم‌های همه جانبه با امهال اقساط تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری تخصیص یافته از صندوق برای اشتغالزایی روستایی و عشایری موافقت کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: همچنین اقساط تسهیلات ویژه ارزی پرداخت شده به شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تمام دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی اعم از افراد و بانک‌ها به دلیل وضعیت پیش آمده متاثر از شیوع کرونا و تحریم‌ها به مدت یکسال امهال شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی به منظور اجرای مصوبه مجلس درباره استفاده پالایشگاه‌های کوچک و بخش‌های مستعد دیگر از تسهیلات این صندوق برای تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی مجوز‌های لازم را تصویب کردند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده