تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۴۴۱
کد خبر: ۲۱۱۱۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد:

ابلاغ شیوه نامه جدید طرح خرید و ورود ماشین آلات مورد نیاز معدنکاران گیلان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از ابلاغ شیوه نامه جدید خرید و یا واردات ماشین آلات معدنی خبر داد و گفت:ضوابط و شرایط جدید برای خرید و واردات ماشین آلات سنگین مورد نیاز فعالیت‌های معدنی به سازمان‌های صمت استانی ابلاغ شده است و معدنکاران می‌توانند از این ظرفیت ایجادشده به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، دلق پوش با بیان اینکه؛ دستگاه و ماشین آلات بسیاری از معادن به علت فرسایش زیاد فعالیت‌های معدنی مستهلک شده است، افزود: برای تسهیل در فعالیت‌های معدنی و پویایی مناسب معادن، این ماشین آلات جدید به تناسب نوع و میزان فعالیت معدنی معدنکاران و پیمانکاران معدنی و همچنین قدرت و اسب بخار ماشین آلات متفاوت خواهد بود و در معرفی نامه خرید و یا مجوز واردات آن‌ها پس از بررسی کارشناسی به دقت قید خواهد شد.

وی در ادامه به شرایط ارائه معرفی‌نامه بهره‌مندی از این ماشین آلات برای معدن‌کاران پرداخت و تشریح کرد: این ماشین‌آلات به معادن فعال که حداقل یکسال از عملکرد آن‌ها گذشته باشد و یا پروانه بهره برداری یکسال اعتبار داشته باشد؛ تعلق خواهد گرفت.

دلق پوش افزود: در جهت حمایت از توان داخلی این ماشین آلات عمدتاً تولید ساخت داخل بوده، فقط ماشین آلات سنگینی که مشابه آن در داخل ساخته نشده باشد، در چارچوب ضوابط اجازه ورود خواهند یافت و روند خرید آن‌ها در سامانه جامع تجارت نیز ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره برداران معادن گیلان می‌توانند با بهره‌مندی از فرصت فراهم شده جهت نوسازی و بهسازی ماشین آلات خود اقدام نمایند، عنوان کرد: معدنکاران و پیمانکاران معدنی می‌توانند برای دریافت معرفی نامه به سازمان صمت گیلان مراجعه نموده و تقاضای خود را با اسناد مثبته نسبت به فعالیت خود ارائه نموده تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.

رئیس سازمان صمت گیلان در پایان تاکید کرد: متقاضیان بهره مندی از طرح مذکور با تعهد محضری ملزم خواهند شد که ماشین‌آلات ابتیاع شده را در معادن خود بکار گیری نمایند و این موضوع با بازدید‌های دوره‌ای توسط کارشناسان معدن نیز رصد خواهد شد و در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت معدنکاران حسب ضوابط و قوانین اقدام می‌گردد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده