تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۰۸۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آمادگی خانه معدن گیلان در ارائه طرح‌های اقتصادی به سرمایه گذاران

‌می‌متالز - رییس خانه معادن گیلان گفت: خانه معدن استان گیلان در حوزه ارائه طرح‌های اقتصادی به همه فعالان اقتصادی علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش آمادگی دارد.

به گزارش می‌متالز، دکتر فرزاد اسدی رئیس خانه معدن استان گیلان در همایش " جایگاه معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی گیلان " اظهار داشت: استان گیلان دارای منابع و ذخایر معدنی زیادی است که بهره برداری صحیح از این منابع می‌تواند در رونق اقتصادی، و اشتغالزایی در گیلان بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه پتانسیل استان گیلان بسیار بیشتر از میزان شناخته شده در باور مسوولان و مردم هست، گفت: نباید بحث معدن فقط به شن و ماسه و سنگ لاشه منتهی شود بلکه منابع و سنگ‌های معدنی بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی به فواید سنگ آهک اشاره کرد و گفت: سنگ آهک یکی از منابع مهم معدنی است که از جمله کاربرد‌های آن می‌توان به خوراک دام و طیور اشاره کرد و با بهره برداری از آن خوراک دام و طیور که در استان و کشور مورد نیاز است، استفاده کرد و از واردات خوراک بی نیاز شد.

وی ادامه داد: میزان تولید معادن گیلان شایسته این منطقه نیست. همه امکانات در زمینه بهره برداری از معدن و طرح‌های معدنی در جهت توسعه اقتصادی در گیلان وجود دارد.

اسدی اضافه کرد: خانه معدن استان گیلان در حوزه ارائه طرح‌های اقتصادی به همه فعالان اقتصادی علاقمندان به سرمایه گذاری در این بخش آمادگی دارد.

وی تاکید کرد: جامعه معدن گیلان نیاز دارد که صدای خود را به گوش مسوولین تاثیر گذار برسانند.

اسدی با بیان اینکه معادن استان گیلان نیز در زمینه ژئوتوریسم نیز می‌توانند درآمد زایی داشته باشند، گفت: رودخانه توریست در استان گیلان جریان دارد و ما باید به این رودخانه گردشگر مسیر دهیم و برخی از معادنی که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند را معرفی نماییم و از این طریق از صنعت ژئوتوریسم نیز درآمد زایی نماییم.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده