تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۱۰۹۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آسیب ایالات متحده به منابع طبیعی برای تامین مواد معدنی حیاتی

‌می‌متالز - این روزها، تلاش برای بدست آوردن بیشتر به اصطلاح "مواد معدنی حیاتی" برای تامین انرژی انتقال انرژی سبز ایالات متحده در سواحل دریاچه‌ها در حال انجام است، زیرا شرکت‌ها به دنبال فرصت‌های جدیدی برای استخراج نیکل، کبالت و سایر مواد مورد نیاز دولت‌های ایالات متحده و کانادا هستند.

به گزارش می‌متالز، این پروژه‌ها گاهی بحث‌های داغی را برانگیخته و مانند بسیاری از پروژه‌های معدنی قبل از خود، نگرانی‌هایی را در مورد آسیب احتمالی به کیفیت آب و هوا و نقض حقوق بومیان برانگیخته است.

دریاچه سوپریور به تنهایی ۱۰ درصد ذخایر آب شیرین جهان را در اختیار دارد، رودخانه سنت لوئیس را تغذیه می‌کند و حوضه آبخیز آن خانه صد‌ها گونه ماهی و حیات وحش است. اثرات عملیات معدنکاری طولانی مدت تعطیل در منطقه وسیع‌تر دریاچه‌های بزرگ هنوز هم امروز احساس می‌شود و این نگرانی را تشدید می‌کند که پروژه‌های جدید نیز می‌توانند آسیب رسان باشند.
نانسی لنگستون، استاد برجسته تاریخ محیط زیست در دانشگاه فناوری میشیگان، گفت: «کاملاً ضروری است که همزمان با کاهش وابستگی خود به کشور‌های دیگر برای مواد معدنی حیاتی، مانند شیلی برای لیتیوم یا روسیه برای نیکل، کبالت عمدتاً از کنگو، از آب پاک نیز محافظت کنیم».

تقویت ظرفیت تولید و فرآوری داخلی ایالات متحده برای مواد معدنی حیاتی، یکی از محور‌های استراتژی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن بوده است.
از نیکل گرفته تا کبالت، لیتیوم، آلومینیوم و روی، در قانون انرژی ۲۰۲۰ به عنوان مواد معدنی غیرسوختی تعریف شده است که برای امنیت اقتصادی یا ملی ایالات متحده ضروری تلقی شده و دارای زنجیره تامین آسیب پذیر است.

ملیسا باربانل، مدیر تعامل بین‌المللی ایالات متحده در مؤسسه منابع جهانی، گفت: «پیش‌بینی‌ها این است که برای برخی از این مواد معدنی، تا سال ۲۰۴۰ به دو تا چهار برابر بیشتر از تولید فعلی نیاز داریم.» او گفت: «اما برای مواد معدنی مانند لیتیوم، که واقعاً در مورد باتری‌های EV است، پیش بینی این است که ما ۴۰ برابر بیشتر نیاز خواهیم داشت.»

طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، از ۵۰ کالای فهرست شده به عنوان مواد معدنی حیاتی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، این کشور برای ۱۲ مورد از آن‌ها ۱۰۰ درصد متکی به واردات خالص و برای ۳۱ کالای دیگر بیش از ۵۰ درصد به واردات خالص وابسته بود. چین، رقیب اصلی ژئوپلیتیک ایالات متحده، بزرگترین تولید کننده ۳۰ ماده معدنی از ۵۰ ماده معدنی حیاتی فهرست آمریکا بود.

دولت بایدن میلیارد‌ها دلار بودجه برای انرژی پاک و زیرساخت‌های مرتبط، از جمله از طریق قانون کاهش تورم، اعلام کرده است. این قانون که توسط واشنگتن به عنوان "مهم‌ترین قانون آب و هوا در تاریخ ایالات متحده" معرفی شده است، به شرکت‌هایی که به دنبال تولید قطعات برای خودرو‌های الکتریکی و همچنین انرژی خورشیدی و بادی در این کشور هستند، اعتبار مالیاتی و مشوق‌های دیگری ارائه می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده نیز با ترویج فرصت‌های جدید استخراج و فرآوری، کاهش آسیب‌پذیری کشور در برابر اختلالات در عرضه مواد معدنی حیاتی را تاکید کرد.
با این حال، علیرغم تضمین شرکت‌های معدنی مبنی بر اینکه عملیات آن مطابق با الزامات زیست محیطی ایالتی و فدرال خواهد بود، گسترش عملیات رودخانه‌ای آن‌ها با مخالفت شدید طرفداران محیط زیست و رهبران جامعه بومی مواجه شده است.

بحث‌ها در سراسر ایالات متحده در مورد اینکه چگونه این کشور می‌تواند فشار خود را به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر تقویت کند، ادامه دارد، در حالی که همچنین تضمین می‌کند که استاندارد‌های زیست محیطی و حقوق بومیان رعایت می‌شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده