تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۱۰۹۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت‌های معادن در توسعه اقتصادی

‌می‌متالز - رئیس خانه معدن ایران در رشت گفت: توسعه اقتصادی ایران باید به سمت بهره برداری اصولی از معادن پیش رود.

به گزارش می‌متالز، رئیس خانه معدن ایران در همایش معرفی جایگاه معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی که با حضور مسوولان و فعالان حوزه معدنی در سالن تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، گفت: توسعه اقتصادی ایران با بهره برداری از معادن محقق خواهد شد که باید با مدیریت درست و اصولی از منابع استفاده شود.

محمدرضا بهرامن معادن را ثروتی خدادادی دانست و افزود: ایران در کنار نفت و گاز، منابع غنی معدنی نیز دارد و از این حیث از کشور‌های روسیه و آمریکا پیشی گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان هم در این همایش گفت: در ۲۲۰ واحد صنعتی، فرآوری مواد معدنی انجام می‌شود و ۷ هزار نیروی کار در این زمینه اشتغال دارند.

ظرفیت‌های معادن در توسعه اقتصادی

تیمور پور حیدری، ترسیم نقشه راه در فعالیت‌های معدنی، توجه به مهارت و آموزش با تکیه بر نقش نظام مهندسی، سازمان زمین شناسی و خانه معدن را از الزامات فعالیت در حوزه معدن دانست.

رئیس خانه معدن گیلان نیز در این مراسم گفت: استان گیلان دارای منابع و ذخایر معدنی زیادی است که بهره برداری صحیح از این منابع می‌تواند در رونق اقتصادی، و اشتغالزایی موثر باشد.

فرزاد اسدی با بیان اینکه نباید معدن فقط به شن و ماسه و سنگ لاشه محدود شود، افزود: در گیلان منابع و سنگ‌های معدنی بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به درستی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده