تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۰۹۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه معادن در چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه جدی است

‌می‌متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه معادن و تقویت زیرساخت‌های این حوزه را در استان خواستار شد و گفت: در سال‌های گذشته به این حوزه در استان توجه لازم نشده است.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در دیدار با معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این استان اگر چه دارای ظرفیت‌های نهفته‌ای در حوزه معادن است، اما در سال‌های گذشته به این حوزه چندانی شد و این مهم در جهت رشد و توسعه استان تاثیر جدی نداشته است.

وی ادامه داد: با این وجود، نگاه عدالت‌محورانه دولت سیزدهم با اولویت مناطق محروم این امید را ایجاد کرده که بتوان با رفع ناترازی‌های گذشته زمینه رشد و توسعه استان را فراهم و نرخ بالای بیکاری را تعدیل کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات فعال در معادن و ایجاد زیرساخت‌ها و راه دسترسی نیازمند توجه جدی است که می‌طلبد در این خصوص اعتباراتی به استان اختصاص یابد.

حیدری شناسایی معادن جدید تشویق هلدینگ‌های دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان، اعطای مشوق برای معدن‌داران در خصوص قطعی برق در تابستان، تسریع در تکمیل زنجیره تولید فولاد و انجام صادرات محصولات تولیدی از گمرک استان را از دیگر نیازمندی‌ها و ضرورت‌های استان در حوزه معادن برشمرد.

وی یادآور شد: ایفای مسوولیت‌های اجتماعی واحد‌های صنعتی و معدنی نیز موضوع مهمی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

در استان ۱۵۲ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۳۴ معدن فعال و از آن هشت ماده معدنی شامل سنگ تزئیینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه، سیلیس، خاک‌نسوز و دولومیت استخراج می‌شود و در حال حاضر یک هزار و ۴۹ نفر در معادن استان مشغول کار هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

عناوین برگزیده